شهید فهمیده بهترین الگو برای نوجوانان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم بر ضرورت الگوسازی در حوزه کودک و نوجوان تأکید کرد و گفت: شهید محمدحسین فهمیده یکی از بهترین الگوها برای کودکان و نوجوانان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهید فهمیده بهترین الگو برای نوجوانان است
شناسه : 41933 | انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، حامد حجتی در حاشیه ویژه برنامه فرهنگی واحد سیار روستایی کانون در روستای سراجه، به نام‌گذاری دومین روز هفته ملی کودک به عنوان «کودک، باورهای دینی و معنویت» اشاره کرد و گفت: واحد سیار روستایی کانون به همین مناسبت عازم روستای سراجه، زادگاه شهید محمد حسین فهمیده شد تا پیام‌آور شادی و نشاط برای کودکان این روستای کمتر برخوردار باشد.

وی به جایگاه والای شهید محمد حسین فهمیده اشاره کرد و گفت: شهید فهمیده نماد شهدای نوجوان است و حضرت امام خمینی(ره) در پیامی تاریخی با واژه «رهبر» از این شهید ۱۳ ساله تجلیل و تکریم کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم بر ضرورت الگوسازی در حوزه کودک و نوجوان تأکید کرد و گفت: شهید فهمیده یکی از بهترین الگوها برای کودکان و نوجوانان است.

حجتی، همچنین به محرومیت روستای سراجه اشاره کرد و گفت: به این روستای شهیدپرور که ۷۵ شهید را تقدیم انقلاب کرده است باید توجه بیشتری داشت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم تلاش کرد به مناسبت هفته ملی کودک، سهمی در خوشحالی کودکان این روستا داشته باشد.

وی افزود: استقبال خانواده‌ها و اشتیاق کودکان از برگزاری این برنامه فرهنگی، تکلیف ما را بسیار سنگین کرد که توجه بیشتری به روستاهای استان و مناطق کمتر برخوردار داشته باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم تأکید کرد: روستای سراجه با وجود محروم بودن از خدمات فرهنگی و هنری، رنگ و بوی مذهبی خوبی دارد و خانواده‌ها با نشاط خاصی به مسائل فرهنگی علاقه‌مند بودند و این نشان می‌دهد که فرهنگ ایثار و شهادت در این منطقه ساری و جاری است.

خاطرنشان می‌شود برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم همزمان با هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سطح شهر قم، روستاهای استان، مراکز کانون و فضای مجازی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
راه‌اندازی پویش «تکریم خادم خستگی ناپذیر» در قم
تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم برای بزرگداشت شهدای خدمت
آمادگی کامل شهر قم برای برگزاری مراسم تشییع شهدای راه خدمت
برپایی ۲۰ موکب توسط شهرداری قم در مراسم تشییع شهدای خدمت
آماده‌باش ۵۰۰ تاکسی برای مراسم تشییع شهدای خدمت در قم
اختصاص ۹۰۰ سازه و فضای تبلیغاتی شهر قم برای گرامیداشت شهدای خدمت
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.