مدیرکل ورزش و جوانان قم خبر داد

افتتاح مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص) قم در فروردین۹۸/ تلاش برای حضور تیم فوتبال در لیگ معتبر کشوری

شهر بیست/ مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه علاقه‌مندیم با مشارکت بخش خصوصی، شرایط حضور یک تیم فوتبال را در لیگ‌های معتبر کشوری فراهم کنیم، گفت: پیشنهاد بنده، حضور تیم در لیگ دسته دوم با ظرفیت بومی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افتتاح مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص) قم در فروردین۹۸/ تلاش برای حضور تیم فوتبال در لیگ معتبر کشوری
شناسه : 4085 | انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، رسول منعم امروز در نشست خبری با خبرنگاران قم که در اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه عمران، ورزش و جوانان برنامه های متعددی در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد، اظهار کرد: در حوزه عمرانی، پروژه ورزشی پیامبر اعظم(ص) با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در اواخر فروردین۹۸ به  بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: حدود ۲۷ میلیارد تومان هزینه این پروژه بوده و با بهره برداری از آن، ۸ هزار متر به فضای ورزشی استان اضافه می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با بیان اینکه دو پروژه ورزشی از محل اجرای ماده ۲۷ و واگذاری فضاها به بخش خصوصی تکمیل شده است، افزود: دستگاه ورزشی استان قم یکی از ادارات کل موفق بود که در اجرای ماده ۲۷ توانست تعدادی از فضاهای خود را واگذار کند.

منعم افزود: استخر مجموعه تختی و پروژه سالن سرپوشیده سوده به زودی افتتاح خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.  

وی تصریح کرد: تعداد دیگری از پروژه ها در حال شناسایی است تا از طریق اجرای ماده ۲۷ و اجرای ماده ۱۰ که در رابطه با واگذاری فضاها به خیرین ورزشی است، به این امر اهتمام داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: در رابطه با پروژه ورزشی ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم نیز در تعامل با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور هستیم تا هرچه زودتر منابع مورد نیاز را بگیریم و این پروژه را به سرانجام برسانیم.

*احداث و تجهیز ۶۸ خانه ورزش در روستاهای قم

منعم در ادامه به تلاش دولت برای تکمیل و تجهیز خانه های ورزشی روستایی اشاره کرد و افزود: ۶۸ خانه ورزش در روستاهای قم در سال گذشته و سال جاری تجهیز شده است و آمادگی لازم برای تجهیز ۳۰ خانه ورزش دیگر نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: دو پروژه احداث خانه جوانان با زیربنای ۵۰۰ متر مربع با پیشرفت ۸۰ درصد در اواخر اردیبهشت سال بعد در کهک و بخش خلجستان به بهره برداری خواهد رسید و فضای مناسبی در اختیار جوانان و سمن‌های فعال قرار می گیرد.

*شورای ورزش همگانی استان فعال می شود

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به اینکه در بخش ورزشی، برنامه های مهمی در دستور کار این اداره کل قرار دارد، افزود: فعال کردن شورای ورزش همگانی استان با تشکیل پنج کمیته «ورزش همگانی»، «ورزش محلات»، «ورزش روستایی»، «ورزش بانوان» و «بودجه و اعتبارات» یکی از برنامه های مهم این اداره کل در سال ۹۸ است.

منعم افزود: باید از ظرفیت استان برای بهبود ورزش همگانی، ورزش محلات و ورزش اقشار جامعه استفاده شود و برنامه های متعددی را در این شورا داشته باشیم. 

وی همچنین بر لزوم توجه اداره کل ورزش و جوانان به موضوع استعدادیابی تأکید کرد و افزود: در بحث توجه به ورزش پایه، وزارت ورزش و جوانان برنامه هایی را در سال گذشته در دستور کار استان ها قرار داد و یکی از بندهای مهم بخشنامه‌ای که به هیئت های ورزشی ابلاغ شد، توجه به موضوع ورزش پایه و استعدادیابی است.

*باید شرایط برابر برای بهره مندی بانوان از امکانات ورزشی فراهم شود

مدیرکل ورزش و جوانان قم همچنین به رویکرد این اداره کل در رابطه با حوزه بانوان اشاره کرد و افزود: توجه به ورزش بانوان یکی از سیاست های دولت و وزارت ورزش و جوانان است و باید شرایط برابر را برای بهره مندی بانوان از امکانات ورزشی و حوزه مالی فراهم کنیم.

منعم افزود: توجه به میزبانی مسابقات و حضور در لیگ های معتبر کشوری، حضور قهرمانان در عرصه کشور، برگزاری اردوهای تیم ملی، اهتمام به آموزش و ارتقای سطح دانش و مهارت مربیان، داوران، مدیران هیئت ها و باشگاه های خصوصی از جمله مهم ترین مواردی است که در موضوع بانوان و ورزش آقایان مدنظر خواهیم  داشت.

وی تصریح کرد: یکی از شاخصه های رشد و توسعه ورزش قهرمانی، توجه به ورزش حرفه ای است که باید این موضوع را قوی تر در دستور کار داشته باشیم.

*در تلاش برای حضور یک تیم فوتبال در لیگ معتبر کشوری هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان قم در ادامه از رشته ورزشی فوتبال به عنوان یکی از ظرفیت های جذب علاقه مندان به حوزه ورزش یاد کرد و افزود: علاقه‌مندیم با مشارکت بخش خصوصی و صاحب نظران، شرایط را برای حضور یک تیم در لیگ های معتبر کشوری در سطح فوتبال فراهم کنیم.

وی افزود: پیشنهاد بنده حضور یک تیم در لیگ دسته دوم با ظرفیت بومی است و در این راستا برای شناسایی مشارکت بخش خصوصی تلاش خواهیم کرد.

منعم تصریح کرد: تیم های پایه ای که در فوتبال استان کار می کنند، قطعاً باید یک آینده ای را برای ورود آتی در عرصه های ملی و کشوری داشته باشند و حضور در لیگ معتبر کشوری می تواند زمینه خوبی برای این موضوع باشد.

وی با بیان اینکه یکی از استعدادها و ظرفیت های استان، رشته ورزشی فوتسال است، گفت: علاقه مندیم تیم فوتسال به گونه‌ای بسته شود که با مشارکت بخش دولتی و ورود بخش خصوصی، شاهد کسب عنوان قهرمانی و سهمیه مسابقات آسیایی باشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.