شناسایی ۳۲۰ گاراژ ضایعاتی در قم

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از شناسایی حدود ۳۲۰ گاراژ ضايعاتی در قم خبر داد و گفت: تعداد زیادی از ضایعاتی‌ها در سطح شهر جمع‌آوری یا جابه‌جا شدند و به اتحادیه‌ها تأکید کردیم از صدور پروانه برای این واحدها جلوگیری کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شناسایی ۳۲۰ گاراژ ضایعاتی در قم
شناسه : 40784 | انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره اجرای طرح ساماندهی گاراژهای ضایعاتی در قم، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در سطح شهر ۳۲۰ واحد گاراژ ضایعاتی شناسایی و به مجموعه‌های بالادستی در استان معرفی شد و در سازمان پسماند شهرداری و کمیته پسماند فرمانداری و مشاغل مزاحم بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این زمینه دستورالعمل‌هایی در قالب کمیته ساماندهی با حضور نماینده دادستانی، نیروی انتظامی، محیط‌زیست، مرکز بهداشت، اماکن و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تدوین شد، ابراز کرد: با توجه به اینکه این گاراژها در سطح شهر فعال بودند و نظام بهداشتی و زیست‌محیطی را بر هم می‌زدند، بر اساس ضوابط قانونی، ممیزی شده و تشکیل پرونده صورت گرفت.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر اینکه مقررشده در صورت عدم جمع‌آوری، این گاراژها به مراجع قضایی ارجاع داده شود، افزود: در همان کمیته ساماندهی، تعدادی از گاراژها احصا شد و طبق آرای کمیسیون بند ۲۰، تعدادی از گاراژها پلمب شد.

وی تصریح کرد: درمجموع حدوداً ۳۲۰ گاراژ شناسایی و ۲۰۱ مورد اخذ آرای ساماندهی مشاغل بند ۲۰ انجام شد که از این تعداد برخی افراد متخلف بودند و فک پلمب انجام گرفت که پرونده‌ها به مراجع قضائی ارجاع شده و امیدواریم روند رسیدگی به پرونده‌ها تسریع شود.

میرابراهیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مناطق ۷ و ۸ گاراژ ضایعات نداریم و در مناطق ۱، ۴، ۵ و ۳ گاراژهای محدودی باقی‌مانده و سعی می‌کنیم آن‌ها را از محدوده شهر خارج کنیم، عنوان کرد: اما مناطق ۲ و ۶ با توجه به نوع فعالیت و فضای پذیرش، همچنان مشکلاتی وجود دارد که در تلاشیم تعداد گاراژها را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: با ساماندهی این طرح، نازیبایی‌های زیادی در شهر برطرف می‌شود؛ تعداد زیادی از ضایعاتی‌ها در سطح شهر جمع‌آوری و یا جابه‌جا شدند که رایزنی‌هایی با اتحادیه داشتیم تا از صدور پروانه برای این واحدها جلوگیری شود و دراین‌باره به‌طور مستمر از دستگاه قضایی و فرمانداری، پیگیری لازم صورت گرفت و هیچ‌یک از اتحادیه‌ها حق صدور پروانه برای این مجموعه‌ها را ندارد تا ضوابط قانون پسماند عملیاتی شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اظهار داشت: در منطقه ۶ وضعیت بهتری وجود دارد و گاراژها به حداقل رسیده است، اما منطقه دو با چالش‌هایی مواجه هستیم و باید شرایط اجتماعی جامعه و محدودیت افراد با این کسب‌وکار را درک کنیم و به‌آرامی منتقل شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص با دستگاه‌های بهداشتی نیز هماهنگی صورت گرفته تا به افراد در گاراژها مهلت ۶ ماهه داده شود و تحت نظارت مرکز بهداشت باشند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.