برگزاری کارگاه «بازیگری روبه‌روی دوربین» در حوزه هنری قم

کارگاه «بازیگری روبه‌روی دوربین»، ویژۀ اعضای باشگاه تئاتر تجربه با حضور احمدرضا داوری، کارگردان و مدرس دانشگاه در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری کارگاه «بازیگری روبه‌روی دوربین» در حوزه هنری قم
شناسه : 40457 | انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، کارگاه «بازیگری روبه‌روی دوربین»، ویژۀ اعضای باشگاه تئاتر تجربه با حضور احمدرضا داوری کارگردان و مدرس دانشگاه در پلاتوی سوره حوزه هنری قم برگزار شد.

در ابتدای این دوره احمدرضا داوری از فیلمسازان قم که آثار شناخته شده‌ای در حوزه نماهنگ و فیلم سینمایی در کارنامه خود دارد، ‌به تفاوت‌های بازیگری در یک اثر نمایشی و فیلم سینمایی پرداخت و بایدها و نبایدهای هر یک از این حوزه را برشمرد.

وی با اشاره به تجربیات خود در پروژه‌های تصوربرداری شده در داخل و خارج از کشور و همکاری با شرکت‌های فیلم‌سازی فرانسوی و ایتالیایی، شرایط حضور حرفه‌ای در فیلمبرداری یک پروژه استاندارد در داخلی و خارج از کشور را برای اعضای باشگاه تئاتر تجربه تشریح کرد.

ارتباط میان عوامل تولید فیلم، آداب حضور بازیگر در پروژه سینمایی و نوع تعامل با گروه تولید از دیگر مواردی بود که داوری به آنها اشاره کرد و گفت: : «بازیگر باید نسبت به کار تیمی و سازمانی، درک و عمل درستی داشته‌باشد.»

این مدرس دانشگاه در ادامه برخی از شاخصه‌های تاثیر‌گذار در بازیگری فیلم مانند: نوع نما، زاویه دوربین، لنزها و انواع پلان‌ها را برشمرد و به نوع مواجهه بازیگر با این عناصر پرداخت.

دوره دو روزه «بازیگری روبه‌روی دوربین» با اتودهای بازیگری اعضای باشگاه تئاتر تجربه در مقابل دوربین و نمایش و سنجش نکات قوت و ضعف آنها پایان یافت.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.