منطقه دو شهر قم کم‌برخوردار نیست

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه این منطقه محدوده بیش از ۱۲۰۰ هکتاری شهر در بخش جنوبی خیابان توحید تا نیروگاه حرارتی را در خود جای‌داده است، گفت: پروژه‌های عظیم مجموعه پل‌های ۹ دی، بلوار جمهوری اسلامی، بلوار شهدای روحانیت، زیرگذر بلوار یادگار امام(ره)، خیابان رسول دادخواه و زیرگذر طباطبایی در این منطقه احداث شده یا در حال اجراست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
منطقه دو شهر قم کم‌برخوردار نیست
شناسه : 39797 | انتشار : 23 مرداد 1400 - 18:35   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا رحیمی با اشاره به تلاش‌های شهرداری در سال‌های گذشته برای کاهش محرومیت‌های مناطق کم برخوردار، اظهار کرد: تدوین برنامه جامع ۲۰ ساله و برش پنج‌ساله آن با عنوان قم ۱۴۰۰ حرکتی پرشتاب در رشد و توسعه شهر قم خصوصاً مناطق محروم شهر آغاز شد.

وی، نتیجه این برنامه را جهش اعتبارات و منابع و تبدیل قم به کارگاه بزرگ عمرانی دانست و افزود: امروز منطقه دو که محدوده بیش از هزار و ۲۰۰ هکتاری شهر در بخش جنوبی خیابان توحید تا نیروگاه حرارتی را در خود جای‌داده، محل اجرای مهمترین و کلان‌ترین پروژه‌های شهری است که تحول شگرفی را در این منطقه محروم رقم‌زده و جهش عمرانی و اقتصادی را برای ساکنین فراهم کرده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم ادامه داد: پروژه‌های عظیم مجموعه پل‌های ۹ دی، بلوار جمهوری اسلامی، بلوار شهدای روحانیت، توسعه بوستان‌ها و فضای سبز، زیرگذر بلوار یادگار امام(ره)، خیابان رسول دادخواه و زیرگذر طباطبایی، اجرای نهضت آسفالت، احداث مجموعه ورزشی و… در این منطقه در حال احداث است یا به بهره‌برداری رسیده‌ است.

به گفته وی، با این اقدامات بستر رشد و توسعه منطقه بیش‌ازپیش فراهم‌شده و افزایش حدود ۴۰۰ درصدی درآمدهای منطقه و ارزش‌افزوده املاک و مشاغل مردم هم مؤید همین مطلب است.

رحیمی با بیان اینکه در خصوص فعالیت‌های عمرانی، طی سال‌های اخیر تلاش شد با احصاء نیازهای اقشار مختلف شهروندان، پروژه‌های منطقه‌محور اجرا شود، گفت: در منطقه دو شهرداری قم، سالانه حدود دو میلیارد تومان برای بهسازی جدول معابر هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه بهسازی محیط‌های عمومی ازجمله امامزاده شاه جمال(ع) از کارهای خیلی خوب بود، خاطرنشان کرد: احداث بلوار جلال آل احمد، بهسازی آسفالت معابر، پیاده‌روسازی و اجرای اصلاح هندسی ۲۴ مورد از معابر پروژه‌های بزرگ اجراشده در سطح منطقه است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم تصریح کرد: به‌صورت میانگین سالانه ۴۲۰ پروانه در منطقه دو صادر می‌شود که نشان می‌دهد طی سال‌های اخیر نگاه مردم به این مسئله بهبود پیداکرده و از ساخت‌وسازهای غیرمجاز پرهیز می‌کنند.

وی، میزان بافت فرسوده منطقه را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: تا سال ۱۳۹۵ بافت فرسوده مصوب در منطقه نداشتیم و با پیگیری‌های انجام‌شده در حوزه شهرسازی، حدود ۱۲۰ هکتار محدوده بافت فرسوده برای منطقه مشخص شد.

رحیمی عنوان کرد: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شامل ۲۵۰ هکتار از وسعت منطقه که حدود ۲۱ درصد مساحت منطقه بوده نیز در دستور کار شهرداری است.

وی ادامه داد: ۱۲۰ واحد مسکونی در منطقه زیر دکل‌های برق قرار دارد که برای رفع مشکل ساکنین این محدوده با پیگیریهای انجام‌گرفته و مقرر شد از ظرفیت اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان برای ساماندهی و انتقال واحدهای مسکونی استفاده شود.

نوشته های مشابه
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.