تکمیل مسیرهای دسترسی تقاطع آیت‌الله حکیم تا آذرماه

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به زمان‌بندی بهره‌برداری از مسیرهای دسترسی تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله حکیم، اظهار داشت: امیدواریم تا پایان آذرماه ورودی و خروجی این تقاطع کامل عملیاتی شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تکمیل مسیرهای دسترسی تقاطع آیت‌الله حکیم تا آذرماه
شناسه : 39466 | انتشار : 12 مرداد 1400 - 17:42   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به افتتاح بلوار و تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله حکیم، اظهار داشت: ادامه مسیر بلوار و تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله محمدباقر حکیم، پروژه‌ای بسیار طولانی است که عمده مسیر در حال بازگشایی و مسیر کاملاً باز است.

وی با بیان اینکه در ادامه این محور، خیابان یاسمن قرارداشته که نیاز به تعرض عرض دارد، ابراز کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح خیابان‌های فردوسی و آیت‌الله صدوقی برای مدیریت شهری بسیار مهم است و پیگیر هستیم تا خط بر آن اصلاح شود و بعد از تعریض خیابان یاسمن مسیر کامل بازگشایی شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه تقاطع شهدای روحانیت نیز در ادامه این محور شریانی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در آینده تقاطع شهید زین‌الدین در منطقه سه و میدان نماز و کل مسیر عملیاتی می‌شود که در برخی از نقاط بحث تعریض و بحث تقاطع‌ها مطرح است که با اتصال کامل تکمیل شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های محور آیت‌الله محمدباقر حکیم عنوان کرد: این پروژه بالغ‌بر ۲ هزار و ۶۴۰ متر طول مسیر داشته و خوشبختانه نقطه انفصال این بلوار برطرف شده و امید است در آینده نزدیک، مسیرهای دسترسی تقاطع غیرهمسطح تکمیل و آماده بهره‌برداری برای شهروندان شود.

حلوایی‌زاده خاطرنشان کرد: برای این مسیر ۳۸۰ میلیارد تومان هزینه شامل بحث‌های تملکی، استهلاک، رفع معرض تأسیساتی، احداث شبکه روشنایی و تأمین برق و تقاطع غیرهمسطح ازجمله احداث شمع‌ها و رویه سازی ها و محور مستقیم شده که امروز شاهد بهره‌برداری آن هستیم.

وی، زمان آغاز پروژه را شهریور ۹۷ دانست و با انتقاد از افزایش و نوسانات قیمتی اذعان کرد: با اینکه نوسان قیمت‌ها آزاردهنده بود ولی بدون وقفه تلاش شد تعطیلی نداشته باشیم و خوشبختانه شاهد حلاوت و شیرینی احداث پروژه هستیم؛ کاهش زمان سفر و کاهش بار ترافیکی در معابر کناری و تثبیت خط بر و خروج از آشفته‌بازار ترافیکی و رونق اقتصادی محلات و معابر با اتصال این محور عملیاتی می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: همچنین اهداف بالادستی طرح تفصیلی و طرح جامع حمل‌ونقلی در آن دیده‌شده و رینگ ترافیکی با این پروژه و در آینده بحث تقاطع‌ها را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به زمان‌بندی بهره‌برداری از مسیرهای دسترسی تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله حکیم اظهار داشت: امیدواریم تا پایان آذرماه ورودی و خروجی این تقاطع کامل عملیاتی شود، هرچند یکی از رمپ‌ها به‌صورت کامل انجام‌شده و عملیات دیواره سازی و خاک‌برداری مانده و امید است تا هر کدام از مسیرها و رمپ‌ها به‌زودی به بهره‌برداری برسد و در دستور افتتاح قرار بگیرد تا مردم از آن استفاده کنند.

نوشته های مشابه
نجات معجزه‌آسای جوان قمی
رکوردشکنی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرداخت وام و رشد منابع بانکی
ادای احترام فرهاد قائمیان به مردم قم/ با قمی‌ها همشهری‌ام
حضور «اوس موسی» در پایتخت ۷ قطعی شد
اکران مردمی «قلب رقه» در قم برگزار شد
برپایی نمایشگاه نقاشی در نگارخانه فرهنگ
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.