توسعه آرامستان‌ها با شیوع کرونا

مدیرعامل سازمان آرمستان‌های شهرداری قم گفت: شاید توسعه آرامستان‌ها آخرین مطالبه مردم و مسئولان باشد اما شرایط ایجادشده در کشور و جهان، توسعه آرامستان‌ها را نیز تسریع کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توسعه آرامستان‌ها با شیوع کرونا
شناسه : 38511 | انتشار : ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده از زمان شیوع ویروس کرونا پرداخت و افزود: شاید توسعه آرامستان‌ها آخرین مطالبه مردم و مسئولان باشد اما شرایط ایجادشده در کشور و جهان، توسعه آرامستان‌ها را نیز تسریع کرده است.

وی، افزایش شیفت‌های کاری واحد تصفیه‌خانه آرامستان طبق پروتکل وزارت بهداشت را یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده دانست و تصریح کرد: تست و آزمایش‌های مکرر تصفیه‌خانه نیز به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا ضدعفونی تمامی ساختمان‌ها، مبلمان شهری، ماشین‌آلات به‌ویژه آمبولانس‌ها، ابزارآلات و قطعات آرامستان نیز طی یک سال و نیم گذشته به‌صورت مستمر انجام‌شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم از تجهیز سالن آیت‌الله مرعشی نجفی به سیستم شست‌وشوی متوفی با ۴ حوضچه غسالخانه اضطراری در مواقع بحران خبر داد و گفت: ۲ سالن شست‌وشوی متوفی در همان ساختمان غسالخانه نیز مجهز شده و نیروها در این دو واحد افزایش‌یافته است.

وی همچنین از احداث سردخانه‌ای جدید نیز در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری در محوطه بهشت معصومه(س)، دو دستگاه آمبولانس برای جلوگیری از تشیع متوفی در سطح آرامستان اختصاص داده‌شده و برای جلوگیری از تجمع ساعت کاری پرسنل اداری در دو شیفت افزایش پیداکرده است.

مدیرعامل سازمان آرمستان‌های شهرداری قم، حفظ سلامت پرسنل آرامستان را نیز یکی دغدغه‌های سازمان دانست و تأکید کرد: تب و تنفس پرسنل به‌صورت روزانه کنترل‌ می‌شود و آموزش و تجهیز پرسنل به وسایل ایمنی شامل ماسک، دستکش، کلاه، لباس، کفش، عینک انجام‌شده است.

وی در پایان با تأکید دوباره بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان بیان کرد: خواهشمندیم شهروندان با حداقل بستگان خود در بهشت معصومه(س) حضور پیدا کنند تا حداقل تجمع و احتمال سرایت بیماری را در آرامستان داشته باشیم.

نوشته های مشابه
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
دیدار شهردار قم با مدیرکل آموزش و پرورش استان/ تقدیر از مقام معلم
بهره‌مندی از تجربیات سازمان میادین میوه‌وتره‌بار تهران در قم
پایان عملیات اصلاح هندسی بلوار شهید سلیمانی
آسفالت آرامستان بهشت معصومه بهسازی می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.