بازار کهنه نیازمند نوسازی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بر لزوم نوسازی کامل بازار کهنه تأکید کرد و گفت: بخشی از پروژه بهسازی بازار کهنه در قالب کف‌سازی انجام شد اما با توجه به رضایت کسبه این بازار، بدنه‌سازی و ترمیم سقف‌ها که بخشی از آن‌ها ریزش کرده باید دنبال شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازار کهنه نیازمند نوسازی است
شناسه : 38221 | انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن بهشتی در حاشیه بازدید از طرح‌های بهسازی محورهای فرهنگی و تاریخی شهر قم، اظهار کرد: یکی از خواسته‌های مهم حول محور تاریخی و فرهنگی قم که از حرم حضرت معصومه(س) آغاز و تا چهل اختران ادامه دارد، بهسازی بازار کهنه و بازار نو بود که بخشی از آن در قالب کف‌سازی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه بازار کهنه با قدمت و صنایع خاصی که در آن فعال بوده نیاز به توجه دارد، ابراز کرد: با توجه به رضایت صاحبان اصناف فعال در این بازار، بدنه‌سازی و ترمیم سقف‌ها که بخشی از آن‌ها ریزش کرده مورد تأکید است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به حذف عبور خودرویی و موتورسیکلت در بازار کهنه گفت: باید دنبال رویکردی برای کاربری این بازار باشیم که جذب توریست را به دنبال داشته باشد؛ به این صورت که فضاهای کارگاهی منتقل و این بازار بیشتر به محل فروش محصولات تبدیلی و به هدف واقعی بازار به‌تدریج تغییر پیدا شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی مسئولان متولی ادامه بازآفرینی بازار نو و بازار کفاشان که عملیات اجرای کف سازی آن آغازشده به‌عنوان قطب اقتصادی شهر موردتوجه قرارگرفته و با تعامل میراث فرهنگی، شهرداری و راه و شهرسازی منابع اعتباری نیز افزایش‌یافته و بتوانیم گذر تاریخی را تکمیل کنیم.

نوشته های مشابه
شهربازی سرزمین شادی در قم افتتاح شد
سرانه ورزشی شهر قم مطلوب نیست/ تلاش شهرداری برای توسعه سالن‌های فوتسال
۳۶ زمین روباز ورزشی در قم احداث می‌شود
هزینه ۷۰ میلیارد ریالی احداث مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع)
ضرورت تداوم ساخت زمین‌های روباز ورزشی در قم
مجموعه ورزشی بوستان خضر نبی(ع) افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.