خط تولید واشکوت در قم افتتاح شد

خط تولید واشکوت (مورد استفاده در کاتالیست خودرو) در شرکت مبدل خودروی پاک قم به بهره‌برداری رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خط تولید واشکوت در قم افتتاح شد
شناسه : 37930 | انتشار : 10 تیر 1400 - 20:06   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، خط تولید واشکوت (مورد استفاده در کاتالیست خودرو) به مناسبت دهم تیرماه، روز صنعت و معدن با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل ایران‌خودرو، استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در شرکت مبدل خودروی پاک قم به بهره‌برداری رسید.

شرکت مدبل خودروی پاک نخستین واحد تولیدی کشور است که موفق به تولید واشکوت به عنوان یک محصول راهبردی در صنعت خودروسازی شده‌ و با داخلی سازی آن، صرفه‌جویی ارزی و ارزش افزوده اقتصادی قابل توجهی نصیب کشور کرده‌است.

شرکت مبدل خودروی پاک، تولید کننده مونولیت مورد استفاده در کاتالیست خودرو (تولید هسته کاتالیست خودرو با هدف کاهش آلایندگی‌های گاز خروجی موتور صورت می‌گیرد) با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار عدد محصول در تولید سال با سرمایه گذاری ثابت ۳۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۱ تن در زمینی به مساحت حدود ۲۰ هزار متر مربع در شهرک صنعتی محمود آباد قم قرار دارد.

این واحد صنعتی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه قطعات اتومبیل ایران(پایکو) است و حدود ۶۵ درصد از نیاز گروه صنعتی ایران خودرو را تأمین می‌کند.

افتتاح خط تولید واشکوت در قم

همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست استاندار قم در سخنانی به هدف‌گذاری دو سال اخیر در استان برای احیای واحدهای تولیدی در کنار عدم تعطیلی این واحدها و بیکار نشدن کارگران، اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری سال گذشته، بازگشت ۲۵ واحد راکد به مدار تولید بود که خوشبختانه این تعداد به ۳۷ واحد رسید.

وی درباره هدف‌گذاری سال جاری نیز یادآور شد: امسال هم ۳۸ واحد راکد را به مدار تولید باز می‌گردانیم که خوشبختانه ۱۰ مورد از آن‌ها در سه ماه نخست امسال از رکود خارج شده‌اند.

وی محور دیگر برنامه های استان را توسعه واحدهای تولیدی موفق عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۸۵ طرح توسعه ای واحدهای موفق به سرانجام رسید و ان‌شاءالله در سال جاری هم ۹۲ طرح توسعه ای دیگر در استان اجرایی خواهد شد.

استاندار قم در عین حال به مشکلات واحدهای قطعه‌ساز استان بویژه پیگیری پرداخت مطالبات آنان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت در شهرک های صنعتی قم بویژه شهرک محمودآباد وجود دارد که بویژه به دلیل همجواری با تهران، پذیرای حضور یک واحد خودروسازی در زنجیره تولیدی خود باشد، به بیان دیگر واحدهای خودروسازی فعال در تهران می توانند برای گسترش خود از ظرفیت های صنعتی قم بهره گیرند.

نوشته های مشابه
دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قم در صدر شکایت‌های مردمی
همایش ملی دریاچه نمک و کنترل گردوغبار در قم برگزار می‌شود
‌خسارت ده هزار میلیاردی گردوغبار به قم
اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مهار گردوغبار در قم
برپایی نمایشگاه نقاشی «فلورا» در قم
یادواره ۱۹۵ شهید گردان حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.