احداث تقاطع «سلام» ضروری بود

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم، احداث تقاطع غیرهمسطح «سلام» در ورودی غربی قم را یک ضرورت دانست و گفت: این نقطه یکی از پرترافیک‌ترین و حساس‌ترین نقطه شهری بود و افتتاح این پروژه، یکی از موثرترین پروژه‌های عمرانی شهر قم به شمار می‌رود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث تقاطع «سلام» ضروری بود
شناسه : 37921 | انتشار : 10 تیر 1400 - 18:22   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدابوالفضل میریک امامی در حاشیه بهره‌برداری از تقاطع «سلام» در ورودی قم از سمت جعفرآباد، اظهار داشت: این نقطه یکی از پرترافیک‌ترین و حساس‌ترین نقطه شهری بود که از زمان‌های گذشته به عنوان دغدغه مدیریت شهری و مجموعه استان به شمار می‌رفت.

وی در تشریح روند اجرایی پروژه تقاطع «سلام»، گفت: از سنوات گذشته مراحل ابتدایی اجرای این پروژه شامل ورودی و خروجی‌های جنوب غربی و شرقی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ انجام شد ولی مراحل اصلی آن که در سطح بزرگراه امام علی (ع) بود از سال ۹۸ با انعقاد قراردادی به محوریت شهرداری، معاونت فنی و عمرانی و سازمان توسعه و عمران وارد فاز عملیاتی شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه یکی از معضلات این مسیر، محدود کردن و روان‌سازی ترافیکی بود، افزود: این مسیر یکی از شاهراه‌های اصلی و مواصلاتی استان‌های شمالی و غربی بود و نمی‌توانستیم انسداد کامل مسیر را برای اجرای پروژه داشته باشیم که با همکاری پلیس راهور به دفعات انحراف ترافیک و محدودیت‌های ترافیکی انجام و مرحله به مرحله پروژه اجرا شد.

میریک امامی خاطرنشان کرد: اوایل امسال اجرای تمامی عرشه پل در بزرگراه امام علی(ع) انجام و پس از آن خاکبرداری زیرعرشه، مراحل روسازی و ورودی و خروجی‌ها در دستور کار قرار گرفت و به طور شبانه روز پیگیری تا به مرحله افتتاح رسید.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات موجود، وجود آب‌راه‌های اصلی کشاورزی و فاضلاب در این محدوده بود، تصریح کرد: در کمترین زمان و بدون مسدودی آب کشاورزی با انحراف ترافیک، جابه‌جایی کانال‌ها و لوله‌گذاری انجام شد و خوشبختانه از این نظر نیز بهسازی مسیر روان آب‌های سطحی و همچنین انهار کشاورزی نیز از دیگر بخش‌هایی بود که در این پروژه به آن پرداخته شد.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.