تأکید بر معرفی ظرفیتهای قم در عرصه بینالملل
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده در نشست صمیمانه با مدیران و نمایندگان شبکههای بینالمللی تلویزیونی در قم با قدردانی از فعالیتهای آنان، اظهار کرد: گستره خدمت رسانههای بینالمللی مرز نمیشناسد و تاکنون نیز اقدامات مؤثری در معرفی شهر قم و اشاعه معارف فاطمی منویات حضرت معصومه(س) داشتهاند.
کلانترزاده، با بیان اینکه شهرداری قم یک شهرداری ۹۶ ساله است و ۳۷۲ مأموریت شهرداری را دنبال میکند، افزود: خوشبختانه در شش سال گذشته، اقدامات مؤثری در بخشهای مختلف مدیریت شهری قم از جمله فرهنگی، عمرانی، خدماتی و… صورت گرفته به طوری که به لحاظ ایجاد سرانه فضای سبز امروز به عنوان سومین کلان شهر به شمار میرود.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم افزود: بر این باوریم استفاده از ظرفیتهای رسانههای بینالمللی توسعه شهری به همراه دارد و در پی آن نیز میتواند علاوه بر معرفی شهر و ظرفیتهای آن زائر و سرمایهگذار به همراه داشته باشد.
وی گفت: بهمنظور تقویت بیشازپیش ارتباطات رسانهای بینالمللی اتاق فکر تشکیل میشود تا در پی آن بتوانیم با تولید محتوای مناسب ظرفیتهای شهر قم در عرصههای بینالمللی را معرفی کنیم.
کلانترزاده از تصویب بودجه امور بینالملل شهرداری قم برای نخستین بار خبر داد و گفت: این موضوع نیز فرصت خوبی برای انجام طرحهای مختلف بینالمللی است و با برنامهریزی صورت گرفته فعالیتهای این بخش بیشازپیش تقویت میشود.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم با اشاره به اینکه ساختار جدید روابط عمومیهای کشور را در حال پایهریزی هستیم و در این راه ظرفیت بینالملل رسانهها را دنبال میکنیم، گفت: درگاه اطلاعرسانی شهرداری نیز به زبان عربی و انگلیسی راهاندازی شده و امور بینالملل از این پس تخصصیتر دنبال میشود.
وی گفت: برنامهریزی در مدیریت شهری و کارشناسان حوزه فرهنگی به توافق برستند تا تخصصیترین کار برای زائران و مجاوران چه چیزی باشد و ظرفیت بسیار بالای است و نیاز به کمک شما داریم.
گفتنی است، این نشست دو ساعته به مناسبت دهه کرامت برگزار و در آن نمایندگان شبکههای تلویزیونی بینالمللی قم به بحث و تبادل نظر در مورد ظرفیتهای شهر مقدس قم در بخشهای مختلف از جمله مذهبی و گردشگری پرداخته و خواستار توسعه همکاریها با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود در مدیریت شهری این کلانشهر شدند.
*تغییر و تحولات در شهر قم مشهود است
در این نشست حجتالاسلام بهمن نژاد نماینده شبکه بینالمللی الاهواز، با قدردانی از فعالیتهای صورت گرفته در مدیریت شهری قم بیان کرد: در چند سال گذشته شاهد تغییر و تحول مناسب در ایجاد زیرساختهای شهری در قم هستیم و امیدواریم انتخابات شورای اسلامی شهر و آغاز فعالیت شورای اسلامی ششم نیز سبب رشد و تقویت روند موجود شود.
وی با اشاره به ظرفیتهای رسانههای بینالمللی بیان کرد: افتخار ما این است که خادم رسانهای حضرت معصومه(س) در شهر قم هستیم و شبکه جهانی الاهواز بهعنوان یکی از شبکههای پرمخاطب جهان عرب نیز آماده پوشش برنامههای رسانهای این مهم هستند.
بهمن نژاد بیان کرد: شبکه جهانی الاهواز برنامههای ثابت در بخشهای مختلف از جمله فرهنگی دارد که میتوان با تعامل مثبت و سازنده با شهرداری قم این برنامهها را به بهترین نحو ممکن تولید و در عرصههای بینالمللی رسانهای کنیم.
*آماده معرفی قم به زبانهای متعدد بینالمللی هستیم
حجتالاسلام سید آل ایوب نماینده مجمع جهانی اهلبیت(ع) و شبکه جهانی ثقلین نیز با ابراز خوشحالی از ارتباط ایجادشده بین شبکههای تلویزیونی بینالمللی و اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم اظهار داشت: رمز موفقیت شهرداری در اشاعه برنامههای فرهنگی نگاه بینالمللی به این برنامهها است.
وی افزود: شبکههای بینالمللی تلویزیونی فرصتی مناسب برای انتقال مسائل فرهنگی شهرداری به سایر همتایان خود در کشورهای خارجی بدون هیچگونه رنگ و بوی سیاسی است.
آل ایوب با بیان اینکه باید به دنبال تولید محتوای جذاب و تأثیرگذار باشیم، تصریح کرد: امروز در قالبهای مختلف تولید محتوا باید کار کنیم قالبت های سنتی کمرنگ شده و شهرداری قم میتواند در این زمینه برنامهسازی کند.
وی بیان کرد: در مجمع جهانی اهلبیت(ع) که تولیدات به زبانهای مختلف خارجی ترجمه میشود در قالب شبکه ثقلین و خبرگزاری ابنا آماده همکاری در کارهای پژوهشی، تألیفی و برگزاری نشستهای فرهنگی هستیم و این مهم نیز نیاز به اراده جدی توسط شهرداری دارد.
*شبکههای بینالمللی فرصت مناسب برای توسعه گردشگری
محمد علی پور نماینده شبکه خبری بینالمللی الاتجاه در قم نیز اظهار داشت: ارتباط رسانهای با شبکههای بینالمللی ظرفیت مناسب را برای توسعه گردشگری مذهبی و توریست فراهم میکند.
وی افزود: آماده تعامل و همکاری با شهرداری و نهادهای متولی گردشگری در استان قم برای معرفی بیشازپیش شهر قم هستیم.
*نیازمند همکاری بیشتر شهرداری هستیم
جعفر زندی مدیر شبکه بینالمللی کربلا نیز اظهار داشت: با فعالیت شبکههای متعدد بینالمللی در قم این شهر به یکی از فعالترین شهرهای ایران در عرصه شبکههای بینالمللی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه مخاطبان این شبکه بینالملل عربزبانها هستند، گفت: در صورتی که شهرداری زیرساختهای همکاری را فراهم کند میتوان با یک برنامهریزی همهجانبه بیش از پیش در امور بینالملل شهر قم و ظرفیت موجود آن از جمله گردشگری آن را معرفی کنیم.
جواد سیرتی معاون شبکه جهانی کربلا نیز تصریح کرد: در بحث ترویج زیارت و معرفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) شبکههای مختلف از جمله کربلا برنامههای مختلفی را تولید و تمام مناسبهای در حرم به بهانههای مختلف مستندسازی و پخش شده است.
سیرتی با بیان اینکه در موضوع مدیریت شهری در برخی مواقع گزارشهای عمرانی نیز تهیه کردهایم، افزود: براین باوریم تعامل نباید یکطرفه باشد و شهرداری باید با شبکههای بینالمللی ارتباط مناسب ایجاد کرده و تعاملها نیز دوسویه باشد.
*همکاری شهرداری تقویت و توسعه برنامههای بینالمللی را به همراه دارد
نماینده شبکه بینالمللی ولایت نیز با قدردانی از فعالیتهای مدیریت شهری در دوران خدمت دکتر سقاییاننژاد افزود: در این مدت قم نفسی دوباره تازه کرد و شاهد اتفاقات خوبی بودیم. برنامههای مشترک زیادی با شهرداری قم برگزار کردیم و در حال حاضر نیز آماده توسعه و تقویت این برنامهها هستیم.
سید هادی مسلمی با بیان اینکه غالب مخاطبان شبکه جهانی ولایت در خارج از کشور نخبگان هستند گفت: در سفر این افراد به قم میتوان بازدیدهایی از زیرساختهای ایجادشده شهری را برگزار کرد.
وی با اشاره به اینکه قم امروز به سپهر شبکههای ماهوارهای تبدیل شده است، گفت: ایرانیان خارج از کشور نگاه ویژهای به قم دارند و تعاملات شهرداری با شبکههای بینالمللی نیز نباید محدود به برنامههای خبری باشد.
نماینده شبکه جهانی «هدایت تیوی» نیز با بیان اینکه مخاطبان این شبکه اردو زبانها و انگلیسی زبانها هستند گفت: بیشتر مخاطبان ما از هندوستان و پاکستان میباشند و در ارتباطی که با شبکه برقرار میکنند تاکید بر ایجاد زیرساختهای گردشگری و امکانات بیشتر برای زائران دارند که امیدواریم به این مهم بیش از پیش توجه شود.
مهدوی افزود: با استقبالی که اردو زبانهای اروپا و آمریکا از شبکه جهانی هدایت تی وی، دارند آماده تعامل و همکاری بیشتر با شهرداری قم برای معرفی زیرساختها هستیم.
عمارتنویر نماینده شبکه جهانی الفرات نیز اظهار داشت: تولید برنامه از نمادهای مختلف شهری قم فرصت ارزشمندی برای معرفی این شهر در عرصههای بینالمللی است و در این زمینه نیز آماده همکاری و تعامل هستیم.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Tuesday, 4 February , 2025