۶ میلیارد تومان پاداش کاهش مصرف برق برای مشترکان قمی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: ۶ میلیارد تومان پاداش از سوی وزارت نیرو برای مشترکان قمی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، در نظر گرفته شده‌است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۶ میلیارد تومان پاداش کاهش مصرف برق برای مشترکان قمی
شناسه : 36239 | انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مهدی آهنین‌پنجه روز چهارشنبه درجلسه ستاد مدیریت بحران قم، افزود: امسال به دلیل گرمای هوا، مصرف برق ۲۲ درصد در کشور افزایش و به دلیل کاهش بارندگی، ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی ۳۴ درصد کاهش یافته‌است.

وی پیش‌بینی کرد: ۹۸۸ مگاوات نیاز مصرف قم است و با مدیریت بار ۱۱۵ مگاوات، ۸۷۳ مگاوات در پیک مصرف نیاز است.

وی اضافه کرد: بر اساس نامه وزیر نیرو، امسال حداکثر اجازه برداشت ۷۷۰ مگاوات نیروی برق داریم و باید ۱۰۰ مگاوات بیشتر از سال‌های گذشته مدیریت مصرف شود، در غیراینصورت خاموشی ۱۰۰ درصد است.

آهنین‌پنجه خاطرنشان کرد: اگر مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف رعایت شود، خاموشی نابه هنگام در استان قم نخواهیم داشت و در همین راستا بخش‌های صنایع و کشاورزی نیز ضرر و زیانی از این خاموشی‌ها نخواهند داشت.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان پاداش همکاری مشترکان برق در استان قم پرداخت شد و اگر امسال نیز این همکاری ادامه داشته باشد، تا ۱۵ میلیارد تومان پاداش برای قم لحاظ می‌شود که در قبوض برق مشترکان اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: پارسال حدود ۶ هزار تفاهم‌نامه در صنایع، چاه‌های کشاورزی، مولدهای خودتامین، تغییر کار اداری، استارت آپ ها و اینترنت اشیا مدیریت مصرف انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق قم افزود: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در سال جاری، امسال باید ۵۰ مگاوات کمتر از سال گذشته یعنی ۷۷۰ مگاوات برق در استان مصرف شود.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که ۱۰ درصد برق در استان توسط اداره‌ها مصرف می‌شود، اگر ساعت کاری اداره‌ها در استان تغییر یابد، در کاهش و مصرف مدیریت پیک موثر خواهد بود.

وی افزود: بیش از ۱۳ هزار مشترک در بخش خانگی پرمصرف هستند که کارشناسان با تماس‌های تلفنی نسبت به لزوم کاهش و مدیریت مصرف برق مشترکان را آگاه می‌کنند.

آهنین‌پنجه اضافه کرد: ۴۱۵ هزار و ۲۱۰ مشترک خانگی درقم وجود دارد که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۵۳۰ مشترک پرمصرف، ۲۹۹ هزار و ۲۲ مشترک خوش مصرف و ۹۶ هزار و ۶۵۸ مشترک کم‌مصرف هستند.

به گفته وی، وزارت نیرو سقف اوج مصرف را برای استان قم، ۵۵۱ مگاوات برای اردیبهشت، ۷۱۸ مگاوات برای خرداد و ۷۷۰ مگاوات برای فصل تابستان در نظر گرفته شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: تنظیم وسایل سرمایشی در دمای ۲۶ درجه، خاموشی روشنایی و سرمایشی بعد از پایان کار، جلب همکاری صنایع و کشاورزان برای تفاهم‌نامه با شرکت برق، استفاده حداکثری از مولدهای اختصاصی صنایع، تعدیل روشنایی محورهای مواصلاتی، تمرکز بر مصرف مشترکان تجاری و خانگی با استفاده از استارت آپ ها و شناسایی مراکز غیرمجازی رمز ارز از جمله اقداماتی است که برای کاهش اوج مصرف برق الزامی است.

به گفته آهنین‌پنجه، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان قم کشف شده‌است.

وی تاکید کرد: امسال شرایط خاص است و همه مشترکان در بخش‌های خانگی، تجاری و کشاورزی باید در کاهش مصرف برق همکاری کنند.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.