وجود ۷۱۰ هکتار فضای سبز در منطقه ۲ شهر قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه ۷۱۰ هکتار فضای سبز شامل ۶۵۰ هکتار بوستان جنگلی و ۶۰ هکتار فضای سبز شهری در سطح منطقه وجود دارد، گفت: به طور میانگین میانگین، روزانه ۱۰۶ تن پسماند در سطح منطقه جمع‌آوری می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود ۷۱۰ هکتار فضای سبز در منطقه ۲ شهر قم
شناسه : 36074 | انتشار : 19 اردیبهشت 1400 - 18:42   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا رحیمی با اشاره به افزایش بودجه شهرداری منطقه دو در سال‌های گذشته، اظهار داشت: بودجه عمرانی این منطقه از ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۱۱۵ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم تحقق بودجه‌ای این منطقه را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: درآمد منطقه از ۲۷ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است.

رحیمی با اشاره به سرانه‌های ایمنی در سطح منطقه دو تصریح کرد: دو ایستگاه آتش‌نشانی، ۲۵ شیر هیدرانت و یک سوله بحران در سطح منطقه در سال‌های گذشته احداث‌شده است.

وی با بیان اینکه ۷۱۰ هکتار فضای سبز شامل ۶۵۰ هکتار بوستان جنگلی و ۶۰ هکتار فضای سبز شهری در سطح منطقه وجود دارد، عنوان کرد: ۲۳ بوستان شهری با مساحت ۲۴۵ هزار مترمربع فضای سبز در منطقه دو وجود دارد که سرانه کل فضای سبز منطقه ۳۷.۵ مترمربع است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با تأکید بر اینکه سرانه تفریحی فضای سبز منطقه ۲.۷ مترمربع است، یادآور شد: بودجه فضای سبز منطقه ۹ میلیارد تومان است که ۶.۵ میلیارد تومان آن هزینه نگهداری سالیانه است.

رحیمی سرانه‌های مدیریت پسماند در سطح منطقه را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار مترمربع مساحت نظافت روزانه شهری منطقه است که میانگین روزانه ۱۰۶ تن پسماند جمع‌آوری می‌شود.

وی تعداد پاکبانان فعال در سطح منطقه را ۱۷۸ نفر برشمرد و افزود: چهار غرفه بازیافت پسماند در این منطقه وجود دارد که برای توسعه آن‌ها در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی‌شده است.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.