توقف ۱۵۰ پروژه ساختمانی متخلف در قم

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قم گفت: در راستای برخورد با تخلفات در حوزه ساخت‌وساز و ضوابط شهرسازی، دستور توقف ۱۵۰ پروژه در این استان صادر شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توقف ۱۵۰ پروژه ساختمانی متخلف در قم
شناسه : 35237 | انتشار : 25 فروردین 1400 - 16:55   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی قم، اسماعیل اسدی با تأکید بر اینکه هرگونه ساخت‌وساز بدون رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی تخلف محسوب می‌شود، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ واحد نظارت عالیه از ساختمان های سطح شهر و استان قم بازدید مستمر به عمل آورده اند و بنا به گزارش های ارسالی ۱۵۰پروژه به دلیل تخلف در ساخت و ساز و مقررات ملی متوقف شد.

وی افزود: از مجموع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع پروانه صادر شده در سال گذشته در این استان، تعداد ۷۴۲ بازدید توسط ناظرین این اداره کل انجام شده‌است.

اسدی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده ناظرین می‌بایست ۲۵ درصد پروژه ها را مورد بازدید قرار دهند که این رقم در حدود ۵۰۰ بازدید است اما در سال ۱۳۹۹ خوشبختانه ۷۴۲ بازدید معادل ۳۰ درصد پروژه ها انجام شده است.

وی با اشاره به این که این بازدیدها در سطح کل استان انجام شده است، گفت: در سال‌جاری نیز بازدید از ۸۰۰ پروژه در سطح استان پیش بینی می شود.

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: شهروندان قمی می توانند هر گونه تخلف در ساخت و ساز را با مراجعه به سامانه نظارت عالیه امور مقررات ملی و کنترل ساختمان(سنامک) به نشانی https://snam.mrud.ir/ گزارش دهند.

نوشته های مشابه
دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قم در صدر شکایت‌های مردمی
همایش ملی دریاچه نمک و کنترل گردوغبار در قم برگزار می‌شود
‌خسارت ده هزار میلیاردی گردوغبار به قم
اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مهار گردوغبار در قم
برپایی نمایشگاه نقاشی «فلورا» در قم
یادواره ۱۹۵ شهید گردان حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.