دیدار پاپ با آیت الله سیستانی نتیجه ۴۰ سال گفت‌وگوی ایران با واتیکان بود/ آزادی ادیان در ایران معقول است/ دانشگاه ادیان کارخانه چاپ مدرک نیست

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به سفر پاپ به عراق و دیدار با آیت‌الله سیستانی، گفت: معتقدم این دیدار هدیه‌ای برای اسلام و تشیع بود و نتیجه گفت‌وگوی ۴۰ ساله ایران با واتیکان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دیدار پاپ با آیت الله سیستانی نتیجه ۴۰ سال گفت‌وگوی ایران با واتیکان بود/ آزادی ادیان در ایران معقول است/ دانشگاه ادیان کارخانه چاپ مدرک نیست
شناسه : 34164 | انتشار : 28 اسفند 1399 - 21:32   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان  اینکه دانشگاه ادیان مذاهب بزرگترین دانشگاه غیرانتفاعی کشور است، گفت: بیش از ۷ هزار دانشجوی دکترا و فوق لیسانس در این نهاد علمی مشغول تحصیل هستند که یک‌چهارم دانشجویان این دانشگاه ایرانی و سه‌چهارم خارجی هستند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تأکید بر اینکه این دانشگاه کارخانه چاپ مدرک نیست، گفت: برنامه ۵ ساله آینده این دانشگاه جذب ۲۰ هزار دانشجو با اتکا به دانشجویان غیربومی است و تلاش می‌شود در ۵ سال آینده تعداد دانشجویان بومی به یک دهم کنونی کاهش یابد.

نواب با بیان اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب بیش از ۴۰۰ کتاب تألیف و منتشر کرده است، گفت: تعداد شمارگان برخی از این کتاب‌ها به چاپ دهم رسیده و آثار منتشر شده در جشنواره‌های مختلف ادبی برگزیده شده است.

وی به موافقت‌نامه فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با ۷۰ دانشگاه جهان اشاره کرد و افزود: بسیاری از این موافقت نامه ها به دلایلی همچون تحریم و سیاست کشورها دست نخورده و معطل مانده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، تقویت روابط با اهل سنت را رویکرد این دانشگاه عنوان کرد و گفت: ایجاد دو رشته فقه حنفی و فقه شافعی در مقطع کارشناسی در این راستا صورت گرفته است؛ در زاهدان دانشجوی دکترا داریم و از همه استان‌های سنی نشین دانشجوی مجازی داریم و این روابط را گسترش خواهیم داد.

وی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب میزبان استادان مسیحی، زرتشتی و یهودی بوده است و متناسب با دروس ارائه شده از شخصیت‌های علمی دیگر ادیان نیز استفاده کرده است.

نواب از ارتباط نزدیک و تعامل دانشگاه ادیان و مذاهب با وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: تاکنون بیش از پنجاه سفیر از این دانشگاه بازدید کرده‌اند و به گفته وزیر خارجه، این دانشگاه یکی از فعال ترین مراکز دیپلماسی دینی و مردمی است.

وی تصریح کرد: این دانشگاه آمادگی دارد برای سفرای وزارت خارجه، دوره های آموزشی در حوزه ادیان برگزار کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بر ضرورت تسهیل بستر ورود دانشجویان خارجی به کشور تأکید کرد و گفت: با توجه به قیمت ارز در کشور و ارزان بودن تحصیل در ایران نسبت به کشورهای خارجی باید بیش از یک میلیون دانشجوی خارجی در کشور داشته باشیم که امروز کمتر از ۵۰ هزار نفر است.

وی با تأکید بر اینکه با پرورش دانشجویان خارجی می‌توان تفکر انقلاب را به دنیا صادر کرد، افزود: ما امروز از این منبع قوی و تأثیرگذار و جذاب پرورش دانشجوی غافل هستیم در حالی که هر دانشجوی خارجی می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان این دانشگاه حتی در حین تحصیل جذب نهادهای فرهنگی و دینی می‌شوند، گفت: دانشجویان این دانشگاه به عنوان رایزنان فرهنگی ایران در کشورها و دفاتر نمایندگی ولی فقیه و مراکز فرهنگی حضور فعالی دارند.

نواب در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اصحاب رسانه به سفر پاپ به عراق و دیدار با آیت الله سیستانی اشاره کرد و گفت: معتقدم این دیدار هدیه‌ای برای اسلام و تشیع بود و این دیدار نتیجه گفت‌وگوی ۴۰ ساله ایران با واتیکان است. وی پیش از دیدار با مرجع شیعیان با شیخ الأزهر دیدار کرده بود.

وی با اشاره به بخشی از حواشی و برداشت‌های منفی‌ای که از این دیدار شده بود، اظهار کرد: زمان تحلیل‌‌های غیر علمی تمام شده است. جناب پاپ در طول سال‌های گذشته همیشه دخالت‌های کشور مختلف در منطقه و جنابت های داعش در منطقه و خسارت جنگ های چند ساله را محکوم کرده است.

نواب، آزادی ادیان در ایران را معقول توصیف کرد و گفت: هند تا پیش از دوران نخست وزیری «نارندرا مودی» تنها کشوری بود که به آزادی ادیان احترام می‌گذاشت اما بقیه کشورها حتی اروپایی‌ها نسبت به آزادی دروغ می‌گویند.

نوشته های مشابه
تجلیل از فیلمساز قمی در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان
چراغ «آسمان» روشن شد
دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قم در صدر شکایت‌های مردمی
همایش ملی دریاچه نمک و کنترل گردوغبار در قم برگزار می‌شود
‌خسارت ده هزار میلیاردی گردوغبار به قم
اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مهار گردوغبار در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.