اختصاص زمینی ویژه دفن رایگان پدر و مادر شهدا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم از تفاهم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه قم برای اختصاص قطعه زمین همجوار گلزار شهدای قم به دفن رایگان اموات خانواده شهدا و ایثارگران خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اختصاص زمینی ویژه دفن رایگان پدر و مادر شهدا
شناسه : 33951 | انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، بیژن سلیمان‌پور با اشاره به مطالبه چندین ساله خانواده معظم شهدا و ایثارگران برای دفن اموات خود در گلزار شهدا، اظهار کرد: باید گفت که خود محدوده فعلی گلزار شهدای قم، کفاف دفن اموات خانواده شهدا و ایثارگران را نمی‌دهد، چراکه همه یا اکثر این محدوده تکمیل شده است.

وی افزود: در عین حال قانون برنامه ششم چنین بیان می دارد که دفن اموات خانواده شهدا و ایثارگران، شامل پدر، مادر و همسر شهدا، جانبازان بیش از ۵۰ درصد و همچنین رزمندگان با ۶ ماه سابقه حضور در جبهه ها باید به صورت رایگان انجام شود که البته این قانون عمدتا در کشور رعایت می‌شود، اما برخی بی‌مهری‌ها همچنان وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم سپس ادامه داد: قطعه زمینی در اطراف محوطه گلزار شهدای قم و متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد که می توان آن را منحصراً به دفن رایگان اموات خانواده شهدا و ایثارگران بر اساس قانون برنامه ششم اختصاص داد.

وی اضافه کرد: البته تنها راه دسترسی به این زمین از طریق خود گلزار شهداست که خوشبختانه مراحل نهایی اختصاص این زمین به انجام رسیده و این امر با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین این دو نهاد به سرانجام رسید.

سلیمان‌پور همچنین اذعان کرد: البته پیش از این هم تصمیماتی در این موضوع اتخاذ شده بود، اما اجرایی نشدن آن تصمیمات، تکدّر خاطر برخی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را به دنبال داشت که بحمدالله با نهایی شدن امضای این تفاهم‌نامه، از این به بعد دفن اموات خانواده معظم شهدا و ایثارگران به صورت انحصاری و بر مبنای قانون برنامه ششم در جوار گلزار شهدای قم و به صورت رایگان انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.