مشارکت خوب شهروندان در تفکیک پسماند

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به آگاهی درصد بالایی از شهروندان نسبت به موضوعات مدیریت پسماند، گفت: فرایند تفکیک به ویژه از مبدأ، هزینه‌های ذخیره‌سازی و پردازش پسماند را کاهش می‌دهد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مشارکت خوب شهروندان در تفکیک پسماند
شناسه : 33502 | انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدأ، اظهار داشت: ذخیره‌سازی و پردازش زباله، هزینه هنگفتی در مدیریت پسماند دارد و در این میان فرآیند تفکیک به ویژه از مبدأ، هزینه‌های ذخیره‌سازی و پردازش پسماند را کاهش می‌دهد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: شهروندان با تفکیک پسماند در مبدأ، بیشترین مشارکت را در مدیریت پسماند دارند، خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد از شهروندان، نسبت به تفکیک پسماند آگاهی دارند و پسماند خشک و تر را به خوبی می‌شناسند.

میرابراهیمی تصریح کرد: رسانه‌ها و متولیان در این باره به خوبی فرهنگ‌سازی کرده‌اند و در مدیریت پسماند در قالب فیلم و طنز و شعر و آثار هنری و فرهنگی، کارهای ارزشمندی انجام شده است.

وی بیان کرد: شهروندان باید برای تفکیک پسماندهای تر و خشک از کیسه‌های جداگانه در منزل استفاده کنند و پسماند خشک را جدا بگذارند، این کار به مدیریت پسماند کمک زیادی می‌کند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد: پسماندهای خشک، ارزش اقتصادی بیشتری دارند و برای گندزدایی و بازیافت، وقت و هزینه کمتری نیاز است و در این باره باید تلاش بیشتری صورت بگیرد تا بتوانیم بازدهی خوبی در پسماند خشک به نفع محیط زیست شهری داشته باشیم.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: نگهداری پسماندهای غذایی که شیرابه دارند بسیار سخت و دشوار است و حجم بیشتری می‌گیرد. تفکیک و آب‌گیری پسماند بسیار در بهبود فرایندها موثر است.

وی گفت: بخش بعدی، کم حجم سازی پسماند است و باید زباله را رطوبت گیری کرده و به قطعات کوچک تبدیل کنیم، رطوبت‌گیری موجب کاهش شیرابه می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: شیرابه خطرناک‌ترین قسمت در مدیریت پسماند است و موجب آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شود، همچنین در جمع‌آوری زباله خلل ایجاد می‌کند و اگر جداسازی شود، کمترین خطر را دارد.

میرابراهیمی تصریح کرد: وقتی شیرابه چندین ساعت در کیسه باقی بماند، بوی مشمئز کننده‌ای ایجاد می‌کند و زمان انتقال، باعث آلودگی منزل و معابر می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین این شیرابه‌ها بار آلودگی بالایی دارد و حتی می‌تواند جان حیوانات را به خطر بیندازد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.