تلاش شهرداری برای توسعه خدمات الکترونیکی شهروندی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه قم‌یار طیف گسترده‌ای از خدمات موردنیاز شهروندان را در بردارد که به‌صورت فاز به فاز افزایش می‌یابد، گفت: رویکرد سازمان توسعه هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی شهروندی در زمینه حذف مراجعات حضوری شهروندان و پرداخت‌های غیرحضوری و الکترونیکی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش شهرداری برای توسعه خدمات الکترونیکی شهروندی
شناسه : 32906 | انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کوروش محمدحسینی با اشاره به فعالیت‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، اظهار داشت: این سازمان از سال ۹۷ با هدف توسعه خدمات الکترونیکی شهروندی و بهینه‌سازی خدمات برای شهروندان راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: شهرداری از سال‌های گذشته در حوزه پیاده‌سازی سامانه‌های الکترونیکی و خدمات الکترونیکی فعال بوده و این خدمات سابقه‌ای ۲۰ ساله در ارائه سرویس‌ها در شهرداری قم دارد.

محمدحسینی با بیان اینکه برای بهبود کیفیت و ارتقای خدمات به شهروندان این سازمان مستقل تشکیل‌شده است، ابراز کرد: در این مدت، رویکرد سازمان توسعه هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی شهروندی در زمینه حذف مراجعات حضوری شهروندان و پرداخت‌های غیرحضوری و الکترونیکی است.

وی عنوان کرد: گام‌های زیادی در این مدت برداشته‌شده و به توسعه زیرساخت‌های لازم پرداخته‌ایم و زیرساخت‌ها و شبکه ارتباطی خوبی در بستر فیبر نوری و سایر شبکه‌های اطلاعاتی به وجود آمده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های نرم‌افزاری در سال‌های گذشته، تصریح کرد: عمده‌ترین این سامانه‌ها میز خدمت الکترونیکی با نام قم‌یار است، هرچند در ابتدای راه هستیم اما در توسعه همه‌جانبه این سامانه‌ها اقدامات مهمی شکل‌گرفته است.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن قمیار در قم به مردم معرفی‌شده و این نسخه نرم‌افزاری در شهرهای دیگری با اسامی مختلفی در خدمت شهروندان است که عمده این نرم‌افزارها توسط شهرداری‌ها ارائه‌شده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.