ثبت ۸۵ درصد درخواست‌های شهروندان از طریق سامانه «قمیار»

شهر بیست/ رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به استقبال خوب مردم از سامانه «قمیار»، گفت: در حال حاضر ۸۵درصد از ثبت درخواست‌های شهروندان از طریق این سامانه انجام می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ثبت ۸۵ درصد درخواست‌های شهروندان از طریق سامانه «قمیار»
شناسه : 32011 | انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کوروش محمدحسینی با تشریح فعالیت‌ها و خدمات در سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، اظهار داشت: این سازمان از سال ۹۷ با هدف توسعه خدمات الکترونیکی شهروندی و بهینه سازی خدمات برای شهروندان راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: البته از سال‌های قبل نیز شهرداری در حوزه پیاده‌سازی سامانه‌های الکترونیکی و خدمات الکترونیکی فعال بوده و این خدمات سابقه ای ۲۰ ساله دارد اما برای اینکه خدمات بهتری را به شهروندان ارائه بدهد، سازمان مستقلی را تأسیس کرد.

محمدحسینی تصریح کرد: رویکرد سازمان در این مدت، توسعه ارائه خدمات الکترونیکی شهروندی در زمینه حذف مراجعات حضوری شهروندان و پرداخت های غیرحضوری و الکترونیکی است.

وی بیان کرد: در جهت توسعه زیرساخت‌ها و شبکه ارتباطی در بستر فیبر نوری و سایر شبکه های اطلاعاتی گام‌هایی برداشته و سامانه‌های نرم افزاری زیادی در این مدت پیاده سازی شد که عمده‌ترین آن میز خدمت الکترونیکی با نام قمیار است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم خاطرنشان کرد: در قم ارائه خدمات از طریق اپلیکیشن قم یار معرفی شد که نسخه نرم افزاری آن در شهرهای دیگر با اسامی مختفی فعال و هدفشان متمرکز کردن طیف گسترده‌ای از خدمات مورد نیاز شهروندان است.

محمدحسینی عنوان کرد: شهروندان می توانند درخواست‌های خود را از در حوزه شهرسازی و ساختمان از طریق سامانه قمیار ثبت کنند و این گام اول در مسیر خدمت است.

وی گفت: در حال حاضر برای پیاده سازی بخش استعلامات الکترونیکی بین دفاتر اسناد رسمی از طریق سامانه قمیار اقداماتی انجام شده است و دسترسی ویژه‌ای را برای همکاران در اسناد رسمی فراهم کرده‌ایم و همکاری خوبی اتفاق افتاد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: این طرح به صورت آزمایشی انجام می‌شود و تا نزدیک عید فاز آزمایشی تکمیل و نواقص رفع خواهد شد و ارجاع افراد به صورت حضوری از اسناد رسمی به شهرداری به طور کامل متوقف می شود.

محمدحسینی بیان کرد: دفاتر رسمی همکاری خوبی داشتند و در حدود یک سال با کانون دفاتر رسمی استان جلسات مکرری برگزار کردیم و از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز مساعدت‌هایی صورت گرفت، در حال حاضر بستر ارتباط نرم افزاری برای قمیار پیاده سازی شده و این کار در حال پیشرفت است.

وی تصریح کرد: این بخش از خدمات در حال نهادینه سازی است و باتوجه به اینکه موضوع ملک و ساختمان پیچیده است و با خودرو فرق دارد و باید تخلف ساختمانی و متراژ مازاد در بنا ارزیابی شود و مراحل قانونی را طی کند، کمی زمان می برد اما تلاش می کنیم نیاز به مراجعه شهروندان را کم کنیم و به صفر برسانیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.