اجرای طرح پویش «کتاب مهربانی» در زندان‌های قم

شهر بیست/ معاون سازمان سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان قم از اجرای طرح پویش «کتاب مهربانی» در زندان‌های قم با هدف اهدای کتاب یا پرداخت هزینه خرید کتاب برای زندانیان خبر داد و گفت: هدف این طرح ارتقای سرانه مطالعه در زندان‌هاست و علاقه‌مندان و خیرین می‌توانند در اجرای این طرح، یاری‌گر ما باشند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای طرح پویش «کتاب مهربانی» در زندان‌های قم
شناسه : 28513 | انتشار : 18 آبان 1399 - 19:37   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنا، حسین بنیادی در خصوص طرح نذر کتاب برای زندانیان، گفت: کلیت طرح پویش «کتاب مهربانی» با اهدای کتاب یا پرداخت هزینه خرید کتاب برای زندانیان است که هدف ما از این طرح ارتقای سرانه مطالعه در زندان‌هاست.

وی افزود: علاقه‌مندان و خیرین می‌توانند در صورت تمایل برای شرکت در نذر کتاب، کتاب‌های خود یا هزینه خرید آن را به آدرس خیابان ساحلی جنب کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای اداره کل زندان‌های قم، اداره فرهنگی تربیتی زندان‌های قم ارسال کنند.

بنیادی به مزیت اصلی این طرح اشاره کرد و گفت: سود این طرح برای زندانیان است چرا که ارتباط کمتری با محیط بیرون دارند و لذا مطالعه کتاب به نوعی دانش‌افزایی نیز محسوب می‌شود چون فرصت مطالعه برای زندانیان بسیار زیاد است.

معاون سازمان سلامت زندان‌های قم اظهار کرد: ما به دنبال جمع‌آوری کتاب‌های غنی و مفید به ویژه در مورد سیره شهدا و انسان‌های وارسته و بزرگ‌منش برای زندانیان هستیم و در این راستا خیرین نیز می‌توانند یاری‌رسان ما باشند و کتاب‌هایی با محتوای مفید و خواندنی در اختیار زندانیان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص تعداد زندانیان نمی‌توان آمار دقیقی ارائه داد، اما به‌طور کلی در استان قم چهار زندان با زندانیانی با جرائم مختلف وجود دارد و همه این واحدها و زندان‌ها دارای کتابخانه هستند، زندانیان زیر ۱۸ سال به کانون اصلاح و تربیت می‌روند و کتاب‌های ویژه سن خود دریافت می‌کنند و در زندان زنان نیز کتاب‌هایی مناسب این قشر زندانیان در اختیارشان قرار داده می‌شود و مجرمین جرائم عمومی بالای ۱۸ سال نیز حق بهره‌مندی از این طرح را نیز خواهند داشت.

بنیادی در خصوص فعالیت‌های مناسب برای توسعه فرهنگی زندانیان اظهار کرد: حوزه فعالیت ما از نهضت سواد آموزی و دانشگاه پیام نور در زمینه آموزش آغاز می‌شود تا مدارس راهنمایی و دبیرستان ادامه دارد، همچنین حوزه‌های آموزشی فنی‌حرفه‌ای در رشته‌های متعدد و آموزش مهارت‌های عملی را نیز در برمی‌گیرد.

معاون سازمان سلامت زندان‌های قم، ساخت و تشکیل واحدهای دارالقرآن در زندان‌ها، آموزش احکام و قواعد شرعی، آموزش‌های روان‌شناختی و سبک زندگی و همچنین پویش کتاب‌های علمی و آموزشی را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی برای زندانیان برشمرد.

وی ادامه داد: ما در زندان‌ها درقبال فعالیت‌ها و آموزش‌هایی که زندانیان می‌بینند از طریق اداره کل فنی‌حرفه‌ای زندان‌ها گواهینامه اتمام دوره به آنها می‌دهیم که این گواهینامه‌ها فاقد ذکر نام اعطایی از سوی زندان است.

بنیادی در پایان گفت: ما از طریق مرکز مراقبت پس از خروج فرد را زیرنظر می‌گیریم تا جایی که شغلی مناسب پیدا کند و وقتی فرد از زندان خارج می‌شود از طریق این گواهینامه می‌تواند تسهیلات وام خوداشتغالی دریافت کند و کسب‌وکاری مناسب و اصول‌مند برای خود تشکیل دهد.

نوشته های مشابه
سومین جشن مهر سینمای ایران در قم برگزار می‌شود
انتقاد مدیرکل اوقاف قم از مدیران شهرداری/ اجازه تخریب قبرستان نو را نمی‌دهیم
نمایشگاه «یاد یاران» در قم آغاز به کار کرد
مرکز غیرمجاز دندان‌سازی در قم پلمب شد
برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در نگارستان اشراق
ثبت ۳۳ وقف جدید در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.