۱۰ هزار اصله درخت در منطقه دو شهرداری قم کاشته شد/ تکمیل فضای سبز بوستان صداقت و حنانه

شهر بیست/ شهردار منطقه دو قم از تکمیل فضای سبز دو بوستان صداقت و حنانه در منطقه دو شهرداری قم خبر داد و گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۴۶ اصله درخت در منطقه دو کاشته شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۰ هزار اصله درخت در منطقه دو شهرداری قم کاشته شد/ تکمیل فضای سبز بوستان صداقت و حنانه
شناسه : 28138 | انتشار : 09 آبان 1399 - 11:08   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا رحیمی از توسعه فضای سبز منطقه دو به عنوان یکی از دغدغه‌های شهرداری یاد کرد و اظهار داشت: در سال ۹۸ تعداد ۲۵ هزار و ۶۵۰ اصله درخت در این منطقه کاشته شده است.

وی، تعداد درختان کاشته شده در ۶ ماه نخست سال ۹۹ را ۱۰ هزار و ۴۶ اصله درخت اعلام کرد و افزود: در انتخاب درختان به کم آب بر بودن و سازگاری با اقلیم قم توجه ویژه‌ای شده و از انواع درختان توت کاکوزا، نارون، زیتون‌تلخ، صنوبر، ون و کاج استفاده شده است.

شهردار منطقه دو قم، تعداد گلدان‌های کاشته شده در بوستان‌ها و باغچه‌های طولی این منطقه را در ۶ ماه نخست سال ۹۹ اعلام کرد و گفت: گل فصلی کاشته شده به تعداد ۱۰۲۸۲۲ گلدان و از انواع مارگریت، رعنا زیبا، گازانیا، اطلسی، آمارانتوس، کروپسیس، کوکب و ابری نقره‌ای بوده است.

رحیمی از لوله‌گذاری آب خام در آبیاری فضای سبز منطقه نیز خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده شبکه آب خام در این منطقه در حال اجرا بوده و به‌صورت اولویت‌بندی در بخش‌های مختلف اجرایی می‌شود.

وی، نخستین مرحله اجرای لوله‌گذاری آب خام در منطقه دو را ۷ و نیم کیلومتر عنوان و بیان کرد: در مرحله نخست لوله گذار شبکه آب خام در بلوار شادقلی خان، بوستان جوان و بوستان معصومیه بااعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیون تومان انجام‌شده است.

شهردار منطقه دو قم، تکمیل فضای سبز بوستان صداقت را عددی بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون تومان مطرح کرد و گفت: تکمیل فضای سبز بوستان صداقت با مساحتی برابر یک هکتار، ۶۰۰ میلیون تومان و بوستان حنانه نیز با مساحت ۲/۴ هکتار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.

وی افزایش سرانه فضای سبز این منطقه را مورد ارزیابی قرارداد و خاطرنشان کرد: منطقه دو شهر قم با وجود تراکم بالای جمعیتی، یکی از مناطق کم برخوردار در زمینه فضای سبز شهری بوده و تلاش شده سرانه فضای سبز شهری آن را افزایش دهیم.

نوشته های مشابه
جواد افشار عزادار پدر شد
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.