کلاهبرداری با فروش ارز دیجیتال از شهروندان

شهر بیست/ رئیس پلیس فتا قم در خصوص تهدیدات پیش روی فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه ارز دیجیتال هشدار داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کلاهبرداری با فروش ارز دیجیتال از شهروندان
شناسه : 26371 | انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی با اشاره به تبلیغ فروش ارزهای دیجیتال در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی گفت: متأسفانه مجرمان سایبری با تبلیغات اغواکننده و اینکه انتقال ارزهای دیجیتال به خارج از مرزهای هر کشوری به‌ راحتی صورت گرفته و بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر است شهروندان را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

وی در خصوص ویژگی ارزهای دیجیتال بیان کرد: نوسان بسیار زیاد و مشکلات قانونی، امنیت سرمایه‌گذار، دست‌کاری در خرید و فروش و همچنین افزایش کلاهبرداری اینترنتی و به خصوص احتمال لو رفتن رمز کیف پول ازجمله خطرات ارزهای دیجیتال است.

رئیس پلیس فتا قم افزود: هدایت شهروندان به درگاه‌های فیشینگ بانکی برای خرید ارز دیجیتال یکی از شگردهای مجرمانه سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان است.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری از بی‌اطلاعی افراد بهره برده و با اخذ وجه از متقاضیان، به آن‌ها وعده ایجاد حساب ارزهای دیجیتال را می‌دهند درحالی‌که ارزهای دیجیتال بانک نیست که نیاز به افتتاح حساب داشته باشد.

موالی تاکید کرد: خرید و فروش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال از شگردهای مجرمان سایبری است که با این شگرد و تبلیغات فراوان در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی حجم گسترده‌ای پول را به صورت مستقیم یا با سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان به سرقت برده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان قم از شهروندان درخواست کرد : در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.