جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، جدیدترین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا را در مراکز درمانی استان اعلام کرد و گفت: با این وضعیت و رشد آمار، بازگشایی مدارس به صورت حضوری غیر قابل قبول است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 26192 | انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به دوازدهم شهریور ماه، ۷۰ نفر با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم پذیرش شدند، اظهار کرد: از این بین ۵۵ مورد بستری جدید در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان انجام شده است.

وی از ترخیص ۴۸ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته در مراکز درمانی استان بستری بودند خبر داد و افزود: در حال حاضر ۳۵۰ نفر بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بوده که حال ۶۸ نفر آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته  ۵ بیمار کرونا مثبت جان خود را از دست دادند.

قدیر با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در قم همچنان صعودی و نگران‌کننده است، گفت: رفتار کرونا به‌شدت پیچیده است و همین مسئله سبب دشوار شدن روند مبارزه و پیشگیری شده است.

وی افزود: برای شکست کرونا باید رعایت پروتکل‌ها به بالای ۹۵ درصد برسد و همگان در راستای توجه و اهتمام به این امر مهم مبادرت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: افرادی که به بیمارستان مراجعه می کنند دارای علائم هستند، اما ۴۰ درصد افرادی که به کرونا مبتلا هستند، هیچ علائمی ندارند و همین امر موجب گسترش ویروس می شود.

قدیر یادآور شد: با پایان سفرهای اخیر در تعطیلات گذشته، روند کنترل موج دوم کرونا دشوار شده و با آغاز فصل پاییز نیز باید منتظر موج سوم این بیماری باشیم.

وی افزود: در وضعیت قرمز کرونایی هستیم و با این وضعیت و رشد آمار، بازگشایی مدارس به صورت حضوری غیر قابل قبول است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: قرار بود تا به امروز ۴۰۰ هزار ماسک از طریق تهران به قم اختصاص یابد که تاکنون حتی یک عدد ماسک هم به قم اختصاص نیافته است.

قدیر یادآور شد: میزان رعایت پروتکل‌ها در مراکز درمانی و درمانگاه‌های قم به ۸۴ درصد رسیده است، همچنین ۹۵ درصد از نوبت‌دهی‌ها در بیمارستان‌های دولتی قم، غیرحضوری انجام می‌گیرد.

وی افزود: از هیئت های عزاداری که در برگزاری مراسم، دستورات بهداشتی را رعایت کردند قدردانی می کنیم، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم قم و هیئت‌های عزاداری ۸۰ درصد بود.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.