توضیحات معاون شهردار قم درباره دلایل کندی پیشرفت پروژه مترو

شهر بیست/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم به تشریح آخرین وضعیت پیشرفت مترو پرداخت و گفت: یکی از دلایل کندی پیشرفت مترو، اجرای پروژه در بافت فرسوده و بافت شهری است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توضیحات معاون شهردار قم درباره دلایل کندی پیشرفت پروژه مترو
شناسه : 25088 | انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده در بازدید مسئولان صداوسیمای مرکز قم از آخرین وضعیت پیشرفت مترو، اظهار داشت: پروژه نسبت به قبل تغییرات زیادی دارد و ساخت ایستگاه و تونل کاری طاقت فرساست که در بافت شهری اتفاق می‌افتد، زیرا تمامی خطوط ریلی در بافت‌های فرسوده و قدیمی شهر قرار دارد تا این مسیر شهر را از ترافیک دور کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ابراز کرد: از طرفی قانون دست ما را بسته است و نمی‌توانیم از پلاک‌های ثبتی شهروندان حرکت کنیم و عمده عبور از خطوط محورهای اصلی باید اتفاق افتاده باشد.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه با توجه به طراحی در مسیر، چند نقطه کندی اجباری وجود داشت که پارکینگ و بلوار سردار شهید سلیمانی از نقاط اجباری محسوب می‌شود، افزود: برخی از نقاط باید بالغ‌بر ۲۵ متر زیرزمین را حفر می‌کردیم که این اتفاق انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در طول مسیر فاز یک خط اول مترو،  ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ متر اجرای ایستگاه را داشتیم که ۱۲۰ متر طول و ۳۰ متر عرض هر ایستگاه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به رعایت مسائل فنی و ایمنی در طول پروژه، افزود: در قسمت‌های عبور تی بی ام، وقتی خاکبرداری انجام می‌شد، سازه‌های بتنی نصب هم می‌شد که مشکلی ایجاد نمی‌کرد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.