آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه برای کنترل آفات درختان

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: عملیات سم‌پاشی شبانه برای کنترل آفات درختان با استفاده حداقلی از سموم شیمایی در سطح شهر آغاز شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه برای کنترل آفات درختان
شناسه : 24211 | انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان از آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه برای کنترل آفات درختان خبر داد و اظهار داشت: امسال شیوع ویروس کرونا حتی نوع و چگونگی سم‌پاشی‌های سازمان را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، استفاده حداقلی از سموم را مهم‌ترین برنامه سازمان برای کنترل آفات اعلام کرد و افزود: آفات بر اساس میزان خسارت وارد طبقه‌بندی‌شده و برای دفع بعضی از این آفات از سموم شیمایی استفاده می‌شود.

جوادیان از شناسایی کانون‌های آلوده در مناطق خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال تنها کانون‌های آلوده سم‌پاشی شده و ممکن است از هر منطقه چند بوستان و در بوستان نیز چند درخت خاص سم‌پاشی شود.

وی به عدم سم‌پاشی درختان مجاور درختان مثمر مانند توت اشاره و گفت: با توجه به فصل توت و استفاده شهروندان اطراف درختان توت نیز تا اطلاع ثانوی سم‌پاشی نشده و درختان نارون و در بعضی از موارد ون و زیتون خوراکی سم‌پاشی می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ساعات سم‌پاشی خیابان‌ها و معابر را از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح اعلام و بیان کرد: در بوستان‌ها نیز با توجه به حضور گسترده مردم در بوستان‌ها عملیات سم‌پاشی از ساعت ۴ صبح تا ۷ صبح خواهد بود.

جوادیان ادامه داد: انتخاب زمان اجرای عملیات سم‌پاشی با توجه به خلوتی و عدم تردد شهروندان انتخاب‌شده و در بوستان‌ها نیز از روز قبل بنرهای هشدار نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال به علت شیوع ویروس کرونا و استفاده قابل‌توجه مواد ضدعفونی کنند نمی‌توانیم بیش از این از سوم در دفع آفات استفاده کرده و باید سلامت شهروندان را در اولویت قرار دهیم.

نوشته های مشابه
برگزاری نشست روشنگری و جهاد تبیین در شهرداری قم
رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت فرسوده قم
دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های «لب چال» و «زنگارکی» قم افتتاح می‌شود
افزایش ۸۵ هزار مترمربعی فضای سبز در پردیسان قم
ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی قم مجهز به سیستم سرمایشی است
وقوع ۴۰ درصد حوادث موتورسواران قمی در شب‌ها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.