رضا توکلی در گفت‌وگو با «شهر۲۰»:

مسئولان قم از هنرمندان جوان این شهر حمایت کنند

شهر بیست/ این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به فعالیت هنرمندان حرفه‌ای در شهر قم، گفت: جوانان هنرمند قم نیازمند حمایت هستند و امیدوارم مسئولان فرهنگی شهر به فکر باشند و این هنرمندان را مورد توجه خود قرار دهند تا بتوانند آثار مطرحی خلق کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مسئولان قم از هنرمندان جوان این شهر حمایت کنند
شناسه : 23733 | انتشار : ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵   پرینت

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه تصویربرداری فیلم کوتاه «قهوه‌ام را تلخ می‌نوشم» در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، اظهار کرد: برای چندمین بار است که تقدیر و قسمت رقم خورده که در استان قم جلوی دوربین ظاهر شوم و این افتخار نصیب بنده شده که بتوانم با هنرمندان فرهیجته و قدرتمند قم در این اثر تصویری همراه شوم تا بتوانیم یک اثر فاخر را خلق کنیم.

وی در رابطه با فیلم کوتاه «قهوه‌ام را تلخ می‌نوشم»، گفت: این اثر به نویسندگی و کارگردانی سید قاسم مولوی تولید شده و درباره این سناریو از مدت‌ها قبل با من صحبت شده بود تا در فرصتی مناسب، بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره متن فیلم کوتاه «قهوه‌ام را تلخ می‌نوشم»، گفت: متن متفاوتی نسبت به کارهای دیگر به دستم رسید و این متن از ویژگی های خاصی برخوردار است و به نظرم یک کار استعاره‌ای فلسفی و عارفانه است چراکه وقتی مخاطب این اثر را می‌بیند، سؤالات بسیاری در ذهنش خطور می‌کند.

توکلی افزود: در مجموع، قصه برای تماشاگر طرح سؤال می کند و در انتها جواب می دهد و بقیه قضاوت به عهده مخاطب خواهد بود.

وی درباره نقش خود در این اثر گفت: به دلیل فضای سورئالیسم و غیر واقعی بودن داستان، یک استاد دانشگاهی است که با شناخت و تیزهوشی، شاگردان خود را به به لحاظ  روانی و جامعه شناختی به سمت و سوی خاصی هدایت می کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: سکانسی که ضبط می‌شود، هدایت و راهنمایی های این استاد است و این که انسان ها می توانند در شرایطی روی ذهن خود تسلط داشته باشند و ذهن شان را کنترل کنند و این که چه قدرت بزرگی می توانند پیدا کنند.

وی تصریح کرد: همه ما در جامعه و روابط خود خیلی ظاهری دیده می شویم و تصمیمات احساسی داریم، ولی وقتی شما کنترل مستقیم و مسلط در ذهن تان دارید، می توانید تصمیمات خوب و مثبتی را برای جامعه مهیا کنید.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه درباره شهر قم و هنرمندان آن، گفت: در این چند کاری که در قم انجام دادم، روابط افراد حرفه ای بوده و هنرمندان حرفه ای در این شهر کار می کنند و باید شرایط مطلوبی برای آنها فراهم شود.

توکلی خاطرنشان کرد: جوانان هنرمند این شهر نیازمند حمایت هستند و امیدوارم مسئولین فرهنگی این شهر به فکر باشند و این هنرمندان را مورد توجه خود قرار دهند تا بتوانند آثار مطرحی خلق کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.