خسارت بیش از ۹۲ میلیاردی کرونا به تولیدکنندگان کشاورزی قم/ جبران خسارت‌دیدگان سیل و تگرگ در انتظار ابلاغ اعتبار

شهر بیست/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به خسارت ۹۲ میلیارد و دویست میلیون تومانی کرونا به واحدهای تولید کشاورزی در قم، گفت: به دلیل کاهش شدید مصرف تولیدات کشاورزی مثل مرغ و شیر، کاهش قیمت شدید صورت گرفت و خسارت زیادی به تولیدکنندگان مرغ گوشتی، شیر، گل و گیاه زینتی و ماهیان زینتی وارد شد.     
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خسارت بیش از ۹۲ میلیاردی کرونا به تولیدکنندگان کشاورزی قم/ جبران خسارت‌دیدگان سیل و تگرگ در انتظار ابلاغ اعتبار
شناسه : 23223 | انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با «شهر بیست» با اشاره به خسارات سیل، تگرگ و سرمازدگی به تولیدات کشاورزی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در قم، گفت: گزارش خسارت‌ها به ستاد حوادث غیر مترقبه وزارت کشور ارسال شده و منتظر ابلاغ اعتبار هستیم تا هرچه سریعتر فرآیند پرداخت خسارت‌ها را به کشاورزان شروع کنیم.

وی تصریح کرد: خسارت‌های سیل، تگرگ و سرمازدگی به صنعت کشاورزی قم در ماه فروردین ۴۸ میلیارد و سیصد میلیون تومان و اردیبهشت ماه، ۳۳ میلیارد و هشتصد میلیون تومان برآورد شد.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: این خسارت‌ها شامل اراضی زراعی، باغی، دام سبک، چاه، جاده‌های بین مزارع و سیستم‌های آبیاری می‌شود.

پورمیدانی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به خسارت‌های مالی کرونا به صنعت کشاورزی قم اشاره کرد و گفت: صنعت کشاورزی در زمینه تولید دچار خسارت نشد اما به دلیل کاهش شدید مصرف تولیدات کشاورزی مثل مرغ و شیر، کاهش قیمت داشتیم و خسارت زیادی به تولیدکنندگان مرغ گوشتی، شیر، گل و گیاه زینتی و ماهیان زینتی وارد شد.     

وی تصریح کرد: قم جزو اولین استان‌هایی بود که میزان خسارت‌ها را به وزارتخانه ارسال کرد و در مرحله اول که سیزده رسته تولیدی و خدماتی برای جبران خسارت کرونا احصا شد، شامل بخش کشاورزی نبود اما اخیراً کشاورزی هم اضافه شد و اکنون آمار خسارت کرونا به جزئیات وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در خصوص اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از خسارت بیشتر به واحدهای تولید شیر، گفت: در بحث شیر هماهنگی خوبی با کارخانه های تولید شیر شد تا شیرهای تولیدی که روی دست تولید کننده مانده بود، خشک شود و این اقدام، کمک خوبی برای پایداری تولید و کاهش خسارت بود.

وی افزود: در بحث مرغ هم بیش از ۳۵۰ تن مرغ را به قیمت رسمی و مصوب از تولیدکنندگان خرید کردیم در حالی که قیمت بازار بسیار کاهش یافته بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در پایان خاطرنشان کرد: کرونا به ۱۹۵۱ واحد کشاورزی بالغ بر ۹۲ میلیارد و دویست میلیون تومان خسارت زد که این خسارت‌ها بیشتر معطوف به کاهش مصرف و قیمت محصول بود.

نوشته های مشابه
جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم برگزار می‌شود
حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
ساخت ۱۷ بوستان جدید در قم
مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی تا پایان سال تکمیل می‌شود
شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.