سیر نزولی مراجعه و بستری بیماران کرونایی در قم/ نباید به مردم اطمینان کاذب داد

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شاهد یک روند و سیر نزولی در میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و بستری بیماران هستیم اما این دلیلی بر اتمام موضوع کرونا نیست و نباید اطمینان کاذب به مردم داده شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سیر نزولی مراجعه و بستری بیماران کرونایی در قم/ نباید به مردم اطمینان کاذب داد
شناسه : 22518 | انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس، گفت: شاهد یک روند و سیر نزولی در میزان مراجعه به بیمارستان ها و بستری بیماران هستیم اما این دلیلی بر اتمام موضوع کرونا نیست و نباید اطمینان کاذب به مردم داده شود.

وی افزود: بی تفاوتی در موضوع کرونا، خطرناک ترین موضوع است و به هیچ عنوان نباید مردم موضوع کرونا را فراموش و فاصله گذاری های اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی را نادیده بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: بخشی از تمامی بیمارستان ها باید در حالت آماده باش برای بیماران کرونایی باشد تا در صورت بروز پیک مجدد، غافلگیر نشویم.

قدیر افزود: از همشهریان عزیز تقاضا می کنیم تا در صورت امکان در عید فطر به مسافرت نروند چرا که اگر به مناطق قرمز بروند خودشان را به خطر انداخته و اگر به مناطق سفید سفر کنند، مردم آن منطقه را دچار مشکل می کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۸ درصد مرگ و میرهای کووید۱۹ در افراد پرخطر با بیماری زمینه ای است از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت، بیماری های مزمن ریوی کلیوی، سرطان ها، ضعف سیستم ایمنی و بیماری‌ها کبدی است، لذا این افراد باید بسیار مراقب باشند تا تماس‌هایشان به حداقل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با توجه به دستور ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی اماکن متبرکه باید دستورالعمل های بهداشتی در این مراکز رعایت و خدام محترم نیز آموزش های لازم را فراگیرند.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
اتمام عملیات زیرسازی و بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.