زیباسازی شهری با محوریت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت/ اکران تمثال شهدا در سطح شهر

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با تأکید بر استفاده از شاخص های هویت اسلامی ایرانی شهر قم از انجام اقدامات زیباسازی با محوریت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
زیباسازی شهری با محوریت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت/ اکران تمثال شهدا در سطح شهر
شناسه : 21142 | انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمحمد موسوی منش گفت: طی سال‌های اخیر سازمان زیباسازی با اولویت توجه به هویت فرهنگی، مذهبی و معنوی شهر اقدام به طراحی المان‌ها و طرح های متنوع و نوآورانه برای اکران در شهر کرده است.

وی به ساخت و اکران المان‌های سلام، پیامبر اعظم(ص)، المان‌های مشاغل، نقاشی‌های دیواری شهدا و علما و مراجع تقلید و… در شهر اشاره کرد و گفت: جدا از نگاه به نمایش هویت علمی دینی شهر قم، رویکرد جدی سازمان زیباسازی در نمایش و تبیین نقش و جایگاه ایثار و شهادت در شهر مشهود بوده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با اذعان به اینکه نمایش المان‌ها با محوریت شهدا و جایگاه ایثار و شهادت نقش بسزایی در تقویت این روحیه در جامعه به خصوص نسل جوان دارد، افزود: با همکاری ستاد کنگره شهدا و مؤسسات فعال در این حوزه، فضاسازی شهری با رویکرد معرفی شهدای قم در دستور کار است.

موسوی منش یکی از برنامه‌های این سازمان را طراحی تمثال‌های شهدا و اکران در معابر مهم شهر عنوان کرد و گفت: همچنین شهرداری در نامگذاری معابر و کوچه‌ها به نام شهدا اقدامات قابل توجهی انجام داده که به همین منظور به دنبال اکران تصویر و یا تمثال هر شهید در خیابان یا کوچه مربوط به آن که عمدتا محلات سکونت شهدا است، هستیم.

وی رویکرد دیگر در طرح‌های زیباسازی را توجه ویژه به نشاط اجتماعی شهر و شهروندان دانست و گفت: اجرای المان‌ها و طرح‌های مناسبتی در شهر با توجه به وضعیت و شرایط اجتماعی با محوریت تقویت روحیه نشاط و شادابی همواره در دستور کار بوده است؛  جلوه خاص و ویژه این اقدام، اکران اخیر المان‌های شکرستان با محوریت شعارهای بهداشتی بوده که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم اضافه کرد: ایجاد حال و هوای مناسبت‌های مختلف با اکران المان‌ها به خوبی محقق می‌شود و از این فرصت همواره سازمان استفاده کرده است.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.