پزشکان قمی زودتر از دیگر استان‌ها متوجه کرونا شدند/ ۸۰ درصد مبتلایان نیازی به بستری ندارند

شهر بیست/ رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به اینکه بر اساس نظر کارشناسان وزارت بهداشت همزمان با قم دیگر استان‌ها نیز درگیر بیماری کرونا بودند، گفت: همکاران ما در قم زودتر از دیگر استان‌ها متوجه این بیماری شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پزشکان قمی زودتر از دیگر استان‌ها متوجه کرونا شدند/ ۸۰ درصد مبتلایان نیازی به بستری ندارند
شناسه : 20080 | انتشار : ۰۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، دکتر سید حسن عادلی پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به شناسایی بیماری کرونا در قم اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان وزارت بهداشت همزمان با قم استان های دیگر درگیر این بیماری بودند ولی همکاران بنده با توجه به تلاش خود زودتر متوجه این بیماری شدند و آن را اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم ضروری است، بیان کرد: استفاده از ماسک برای بیماران و کسانی که تماس کمتر از یک و نیم متر با دیگران دارند ضروری بوده و شست‌وشوی دست اهمیت زیادی دارد چرا که یکی از راه های انتقال ویروس تماس دست با بینی، چشم و دهان هست.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم با بیان اینکه عدم تماس دست با صورت، بینی، چشم و دهان از نکات بسیار مهمی است که باید رعایت شود، افزود: عدم تماس با فرد آلوده نکته بسیار مهمی است که متاسفانه به خاطر شرایط فرهنگی ما کمتر رعایت شده و این امر موجب سرایت بیماری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمار باید حداقل ۱۴ روز در منزل قرنطینه شود، گفت: برخی باور ندارند که بیماری به دیگران سرایت کرده و این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

عادلی با اشاره به اینکه بیماری بیشتر اوقات خفیف بوده و ۸۰ درصد از مبتلایان نیازی به بستری ندارند و اگر در منزل بمانند و استراحت کنند سلامت ایشان حاصل می‌شود خاطرنشان کرد: بهترین روش قرنطینه در منزل است؛ البته در منازل برخی افراد مبتلا امکان قرنطینه نیست و در همین راستا فضایی با ظرفیت ۷۰۰ نفر با کمک دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و خیرین مهیا شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید این بیماری را جدی بگیرند و همه باید کمک کنند که این بیماری کنترل شود، افزود: مردم باید اطلاعات خود را از مبانی صحیح و رسمی دریافت کنند و نباید در این شرایط مردم گرفتار گمراهی شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه برخی افراد که هیچ سررشته‌ای نداشته و ادعای آشنایی با طب دارند سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند،افزود: در قرنطینه خانگی باید تماس با افراد خانواده به حداقل برسد و اگر امکان ندارد فرد مبتلا به فضای قرنطینه مهیا شده معرفی می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.