در گفت‌وگو با «شهر۲۰» مطرح شد؛

انتقاد هنرمند سینما و تلویزیون از بی‌مهری به مردم قم/ نه عادلانه است نه منصفانه/ جمعیت قم ترکیبی از تمام ایران است

شهر بیست/ سید جواد طاهری هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون با انتقاد از بی‌مهری و بعضی رفتارهای غیرانسانی نسبت به مردم قم، گفت: جمعیت قم ترکیبی از تمام ایران است و اگر شخصی از یک شهر، به قم و مردم این شهر بی‌مهری کند، به کل ایران و همشهریان خود بی‌مهری کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد هنرمند سینما و تلویزیون از بی‌مهری به مردم قم/ نه عادلانه است نه منصفانه/ جمعیت قم ترکیبی از تمام ایران است
شناسه : 19571 | انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰   پرینت

سید جواد طاهری هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، در رابطه با بداخلاقی‌های صورت گرفته در فضای مجازی و برخی مناطق کشور نسبت به مردم قم، گفت: به نظر بنده ایران باید ممنون این باشد که کادر درمانی قم این مسئله را تشخیص دادند و با شجاعت اعلام کردند.

وی تصریح کرد: خیلی ساده انگارانه است که هواپیمایی از چین در فرودگاه امام خمینی(ره) بنشیند و فقط یک نفر مبتلا باشد و سر از قم دربیاورد؛ آن هواپیما مسافران زیادی دارد و اگر حتی یک نفر از آنها هم به کرونا مبتلا بوده باشد، امکان انتقال به مهماندار هواپیما و دیگران را داشته است.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: اینکه قم را به عنوان عامل شیوع کرونا در کشور معرفی می‌کنند، بی‌مهری رسانه‌های تبلیغاتی علیه قم است و متأسفانه بخشی از مردم ما هم همیشه سوار موج‌های تبلیغاتی منفی این چنینی می‌شوند.

طاهری با بیان اینکه بنده اعتقاد ندارم شیوع کرونا صرفا از قم شروع شد، گفت: به نظر می‌رسد این موضوع پیش‌تر از قم در نقاط دیگری از کشور هم بوده و این گونه نیست که یک نفر بر اثر رفت و آمد از قم به تهران بتواند یک مرتبه این چنین افراد را مبتلا کند.

بازیگر نقش «مالک» در سریال یوسف پیامبر تصریح کرد: حتی اگر بر فرض، ویروس کرونا صرفا از یک شهر مثل قم شروع می‌شود، باید به عنوان هم‌وطن و انسان، همیار و کمک‌رسان باشیم نه اینکه برخورد بیمارگونه و غلط و غیرانسانی کنیم.

*توهین به مردم قم منصفانه نیست

طاهری با بیان اینکه مردم قم همیشه در مهمان نوازی شُهره بودند و هستند، گفت: امروز عادلانه و منصفانه نیست که به مردم این شهر توهین یا رفتارهای به دور از اخلاق شود.

*قم ترکیبی از تمام ایران است

بازیگر سریال‌های «برادر» و «گاندو» با تأکید بر اینکه جمعیت قم ترکیبی از تمام ایران است، اظهار کرد: در شهر قم فقط مردم بومی قم ساکن نیستند، بلکه به واسطه حوزه علمیه و مرکزیت این شهر در جغرافیای مذهبی کشور، هموطنان عزیز ما از اقوام و مناطق مختلف کشور سال‌هاست در این شهر زندگی می‌کنند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر افزود: اگر شخصی از یک شهر، به قم و مردم این شهر بی‌مهری کند، به کل ایران و همشهریان خود بی‌مهری کرده است، آن هم در شرایطی که همه نیازمند مهربانی و حمایت هستیم و باید دست به دست هم دهیم و کنارهم باشیم تا این بیماری را مهار کنیم.

*خواهش می‌کنم مردم رعایت کنند

طاهری همچنین در بخش دیگری از این‌ گفت‌وگو بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی تأکید کرد و گفت: بنده به عنوان عضو کوچکی که قلبم نسبت به قم می‌تپد از مردم عزیز قم خواهش می‌کنم تا جایی که می‌توانند پیشگیری کنند و رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی را داشته باشند تا هرچه زودتر این مسئله کنترل شود و شرایط زندگی عادی شود.

بازیگر فیلم «ملک سلیمان» با تأکید بر اینکه نباید نسبت به توصیه‌های بهداشتی بی‌تفاوتی کرد، گفت: با این حال نباید نگرانی زیادی را هم به خود تزریق کنیم و توجه زیادی به آمارهای منفی داشته باشیم؛ تنها کاری که از ما برمی آید، رعایت مسائل بهداشتی در محیطی است که زندگی می‌کنیم.

*مسئولان کنار مردم باشند

این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر ضرورت حمایت مسئولان از مردم و اصناف و اقشار مختلف تأکید کرد و گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند که صرفا به امر و نهی کردن بسنده نکنند و بسته‌های حمایتی اقتصادی درنظر بگیرند؛ به هر حال، مشکلات اقتصادی افزون یافته و رکود حاصل شده و در این شرایط باید از صاحبان کسب‌وکارها به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر حمایت کرد.

طاهری با بیان اینکه مسئولان می‌توانند از ظرفیت هنرمندان در آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی در جامعه استفاده کنند، گفت: امروز صنعت هنر به ویژه تئاتر نیازمند حمایت مسئولان است و می‌توان نمایش‌هایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جمعیت کم تولید کرد که بعد از گذراندن این ایام به روی صحنه بروند.

این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون همچنین در پایان این گفت‌وگو به خانه نشینی خود در این ایام اشاره کرد و گفت: این روزها بیشتر در کنار خانواده هستم در حالی که شاید مدت زیادی برای خانواده وقت نمی‌گذاشتم؛ البته دلم برای دوستانم تنگ شده و انسان حسرت می‌خورد در شرایط عادی از چه نعمت‌هایی برخوردار است که قدردان آنها نیست.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.