۱۲ شرط لازم برای دریافت پروانه تاکسیرانی

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم به تشریح شرایط دریافت پروانه تاکسیرانی پرداخت و گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیئت دولت برای راننده سرویس مدارس و تاکسی های عمومی و اینترنتی گذشت ۲ سال از صدور گواهینامه و سن بالای ۲۳ سال کافی  است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۲ شرط لازم برای دریافت پروانه تاکسیرانی
شناسه : 14267 | انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی عزتی گفت: با توجه به مصوبه اخیر دولت وضعیت رانندگی تغیراتی کرده و بر این اساس، باید دو سال از زمان صدور گواهینامه پایه ۳ برای رانندگی با خودروی سواری حمل و نقل عمومی مثل تاکسی های عمومی و  اینترنتی، آژانس و سرویس مدارس گذشته باشد و سن قانونی راننده بالای ۲۳ سال باشد .

عزتی در ادامه شرایط لازم برای دریافت پروانه تاکسیرانی را در ۱۲ شرط عنوان کرد و افزود: داشتن حداقل ۲۳ سال سن، داشتن حداقل گواهی پایان دوره ابتدایی یا گواهی نهضت سوادآموزی برای افراد کمتر از ۵۰ سال و سواد خواندن و نوشتن برای بیش از ۵۰ سال( به شرطی که در امتحان شهرشناسی و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت توجیهی مقررات تاکسیرانی موفق شوند)، داشتن برگ پایان خدمت یا معافیت از خدمت و داشتن گواهینامه معتبر رانندگی با رعایت مصوبه جدید الزامی است.

وی بیان داشت: متأهل بودن یا دارا بودن افراد تحت تکفل با ارائه گواهی از سوی مراجع ذی صلاح،تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن سوء پیشینه، عدم اشتهار به فساد اخلاقی،ارائه گواهی صحت بدنی و فکری و عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی،محروم نبودن از حقوق اجتماعی یا اشتغال به رانندگی،التزام به شئونات اسلامی و نداشتن شغل دیگر از دیگر شروط دریافت پروانه است.

عزتی در پایان افزود: در صورت بروز هر گونه مشکل در روند صدور پروانه تاکسیرانی شهروندان می‌توانند با تلفن ۳۶۶۲۸۸۰۰ و یا پیامک ۳۰۰۰۳۱۵۳ تماس بگیرند.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.