عضو انجمن روانشناسی ایران در گفت‌وگو با «شهر بیست» عنوان کرد

«حاضرجوابی» سمّ زندگی زوج‌های جوان/ زندگی مشترک با رابطه دوستانه متفاوت است

شهر بیست/ عضو انجمن روانشناسی ایران، یکی از علل مشاجره و دعوا بین زوج‌های جوان را تلاش برای تغییر دادن رفتار یکدیگر عنوان کرد و گفت: زندگی مشترک عرصه رقابت زن و شوهر نیست و اگر دو طرف بخواهند لجباز و حاضرجواب باشند، خانه به میدان جنگ تبدیل می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«حاضرجوابی» سمّ زندگی زوج‌های جوان/ زندگی مشترک با رابطه دوستانه متفاوت است
شناسه : 14053 | انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹   پرینت

دکتر بهناز شریف زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با بیان اینکه یکی از علل مشاجره و دعوا بین همسران، تلاش برای تغییر دادن رفتار یکدیگر است، گفت: حاضرجوابی و سپر دفاعی در دست گرفتن باعث ادامه بحث و تنش در زندگی می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از زوج‌‌های جوان در ابتدای زندگی مشترک با همسرشان همانند دوستانشان رفتار می‌کنند و به همان شکل، لجباز یا حاضر جواب هستند.

این روان شناس بالینی افزود: بسیاری از زوج‌های جوان فکر می‌کنند در روابط زناشویی و در مقابل همسرشان هم می‌توانند همین رفتار را داشته باشند غافل از این که زندگی مشترک عرصه رقابت زن و شوهر نیست و اگر بخواهند مدام به پاسخ دهی بپردازند و در برابر هم قد علم کنند، کانون گرم خانوادگی پاشیده خواهد شد.

شریف زاده تصریح کرد: در رابطه با دوستان، حاضر جواب و پاسخ‌هایی بعضاً تند و تیز به حساب شوخی گذاشته و به زودی فراموش می‌شوند اما در زندگی خانوادگی این نوع برخورد، مقابله به مثل را به دنبال می‌آورد و تلافی کردن‌‌های مدام، آتش اختلاف را دامن می‌زند و خانه را به میدان جنگ تبدیل می‌کند.

وی افزود: بنابراین باید توجه داشت که در برخورد با همسر‌ باید از لجبازی و مقابله به مثل دوری کرد و اگر مسئله‌ای وجود داشت با آرامش و سیاست آن را خنثی کرد.

این روانشناس تصریح کرد: زوج‌های جوان در صورتی که با همسر خود اختلاف نظر دارند، سعی کنند بدون جنجال و با منطق نظرات خود را مطرح کنند و کم‌توجهی همسر خود را بهانه‌ای برای جبهه‌گیری قرار ندهند.

شریف زاده خاطرنشان کرد: همچنین زوج‌های جوان در صورتی که با ناراحتی و بی حوصلگی همسر خود مواجه شدند، تلاش کنند به جای اخم و ناراحتی، علت رفتار را جویا شوند و در برطرف کردن آن بکوشند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.