الکترونیکی شدن ثبت درخواست و صدور پروانه ساختمانی در شهرداری قم
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان، میز خدمت شهرداری قم را دارای چهار درگاه دانست و تصریح کرد: در این میز خدمات تشکیل پرونده و ثبت درخواست به صورت الکترونیکی صورت میگیرد، کسی که درخواست پروانه ساخت از شهرداری قم دارد، میتواند از طریق مراجعه به سایت شهرداری و درگاه الکترونیکی وارد میز خدمت شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: شهروندان قمی امکان درخواست احداث بنا، تجدید بنا، توسعه بنا و تجدید پروانه را از درگاه الکترونیکی شهرداری دارند، با تکمیل مدارک توسط شهروندان، پرونده برای آنها تشکیل میشود و درخواستشان به شهرداریهای مناطق میرود، البته کارشناس در صورت کمبود مدارک، درخواستها را برمیگرداند.
جانقربان افزود: پس از ثبت درخواست برای صدور پروانه، مهندس نقشه بردار به محل مراجعه میکند و سپس درخواست صدور نقشه به سازمان نظام مهندسی ارسال میشود تا تهیه طرح در این خصوص صورت بگیرد، در این مراحل نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در شهرداری قم نیست.
وی خاطرنشان کرد: پس از صدور دستور نقشه، عوارض شهرداری محاسبه میشود و شهروندان امکان پرداخت این عوارض را به صورت آنلاین به شهرداری قم دارند تا صدور پروانه صورت بگیرد، این امکان وجود دارد که مردم بدون حتی یک بار مراجعه به شهرداری درخواست صدور پروانه ساختمانی را بدهند و این پروانه را بگیرند، اما این مساله نیازمند اعتمادسازی بین شهروندان و شهرداری است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Monday, 25 November , 2024