حجت الاسلام میرزامحمدی در مراسم دعای عرفه حرم کریمه اهلبیت(س):

مظلومیت غدیر را باید فریاد زد/ عید غدیر را به برپایی ایستگاه صلواتی ختم نکنیم/ ترویج فرهنگ غدیر بزرگ‌ترین امر به معروف است

شهر بیست/ این استاد حوزه با تأکید بر اینکه زنده نگاه داشتن و ترویج فرهنگ غدیر بزرگ ترین امر به معروف است، گفت: عید غدیر نباید به مسجد و حسینیه و ایستگاه صلواتی ختم شود، باید همچون حضرت زهرا(س) مظلومیت امیرالمومنین علی(ع) را یادآوری کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مظلومیت غدیر را باید فریاد زد/ عید غدیر را به برپایی ایستگاه صلواتی ختم نکنیم/ ترویج فرهنگ غدیر بزرگ‌ترین امر به معروف است
شناسه : 10968 | انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام میرزامحمدی عصر امروز در مراسم دعای عرفه که با حضور پرشور زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: قرآن در سوره ابراهیم، یکی از دلایل نزول قرآن و رسالت انبیای الهی را خارج کردن مردم از هرگونه ظلمت و دعوت به نور عنوان کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یادآوری روزهای الهی و ایام الله از وظایفه انبیا بوده است، تصریح کرد: اگرچه همه روزها معلق به خداوند است اما روزهای ویژهای تجلی بخش رحمت و قهر و عذاب الهی است.

این خطیب حوزه افزود: دهه اول محرم از جمله روزهای ویژه الهی است که اعمال و اذکار و نماز و روزه و تسبیحات خاصی برای آن وارد شده است.

میرزامحمدی، یکی از بهترین مصادیق ایام الله را از عید قربان تا روز مباهله عنوان کرد و افزود: مناسبت های مهمی در این ۱۵ روز واقع شده که از اسلام جدا کنیم، چیزی باقی نمی ماند.

وی از واقعه غدیر به عنوان رکن رسالت یاد کرد و افزود: روزی باعظمت تر از غدیر قرار داده نشده است و متاسفانه از مناسک مهم عید غدیر از جمله روزه و اطعام غافل هستیم.

این استاد حوزه با تأکید بر اینکه نسبت به مناسک غدیر باید فریاد زد، یادآور شد: عید غدیر نباید به مسجد و حسینیه و ایستگاه صلواتی ختم شود، باید همچون حضرت زهرا(س) مظلومیت امیرالمومنین علی(ع) را یادآوری کرد.

میرزامحمدی تصریح کرد: امروز اگر پرچم امیرالمومنین(ع) در جهان بشریت در اهتزاز است، مرهون و مدیون حماسه فاطمی بود.

وی با تأکید بر اینکه زنده نگاه داشتن و ترویج فرهنگ غدیر بزرگ ترین امر به معروف است، افزود: باید برای حفظ و ترویج غدیر اجتماعات و دسته های شادی برقرار کرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه دشمنان و مستکبرین از اسلام غدیری وحشت دارند، تصریح کرد: ثمره اسلام غدیری، تربیت شهدایی چون محسن حججی و مدافعان حرم است.

میرزامحمدی با تأکید بر اینکه غدیر فصل الخطاب شیعه است، تصریح کرد: اگر واقعه غدیر فراموش نمی شد، به ساحت حضرت زهرا(س) جسارت نمی شد و عاشورا رقم نمی خورد. اولین مدافع حریم غدیر، حضرت زهرا(س) بود.

وی با بیان اینکه ترویج غدیر آتش اختلاف مسلمین را شعله‌ور نمی‌کند، افزود: بعضی دوستان نادان فکر می کنند ترویج غدیر مایه اختلاف است در حالی که غدیر مایه وحدت امت اسلام است و در تضاد با فرمایشات امام و رهبری مبنی بر حفظ وحدت قرار ندارد.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.