۹۲۶ هزار نفر در قم یارانه میگیرند
به گزارش «شهر بیست»، علی آشتاب در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته کارگر در ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص تعداد یارانهبگیران استان قم، اظهار کرد: در حال حاضر در استان قم، ۹۲۶ هزار و ۴۳۶ نفر یارانه دریافت میکنند که شامل ۳۱۱ هزار و ۹۷۸ خانوار میشود.
وی در خصوص اجرای طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی در قم نیز عنوان کرد: این طرح در ۱۹۱۱ فروشگاه خرد و ۲۱۸ فروشگاه بزرگ در حال اجراست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: مرحله دوم کالابرگ الکترونیک نیز مانند مرحله نخست در سه مرحله مشمولان نهادهای حمایتی، دهکهای ۱ تا ۳ و دهکهای ۴ تا ۷ در حال انجام است.
آشتاب به میزان مبلغ واریزی برای دهک های مختلف اشاره و اظهار کرد: به ازای هر نفر در دهک های یک تا ۳ مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و در دهک درآمدی ۴ تا ۷ مبلغ ۳۵۰ هزار تومان اعتبار اختصاص یافتهاست.
وی افزود: ۱۱ گروه از اقلام اساسی از گروه لبنیات، پروتئین، خواروبار و حبوبات در سبد خانوادهها گنجانده شده و به ازای هر تراکنش بانکی ۵ هزار تومان از کارت بانکی سرپرست خانوار کاسته میشود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم تصریح کرد: اعتبار کالا برگ تا پایان خرداد ماه امسال است و اگر افراد مشمول در مرحله نخست موفق به تأمین اقلام مورد نیاز نشدهاند، میتوانند تا پایان این مهلت تعیین شده، نسبت به خریداری اجناس مورد نیاز خود اقدام کنند.
آشتاب همچنین به طرح دولتی «یسنا» اشاره کرد و گفت: طرح «یسنا» در راستای حمایت غذایی از زنان باردار، مادران شیرده و دارای کودکان کمتر از ۵ سال اجرا میشود.
وی تصریح کرد: کارتهای خانوادههای دهکهای یک تا ۵ در طرح حمایت تغذیهای کودکان به میزان یکمیلیون و ۱۰۰هزار تومان شارژ میشود و دهکهای ۶ تا ۷ نیز مبلغ ۶۶۰ هزار تومان دریافت میکنند. این افراد با مبلغ دریافتی میتوانند نسبت به خرید ۱۴ قلم مواد غذایی اقدام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در خصوص اعتراضاتی که نسبت به قطع یارانه خانوار صورت میگیرد، گفت: یارانه یک موضوع ملی است و سازمان هدفمندسازی یارانهها مدیریت این امر را برعهده دارد و بانک اطلاعات رفاه ایرانیان در وزارتخانه مستقر است.
آشتاب افزود: سادهترین روش ثبت اعتراض، مراجعه به سامانه اینترنتی «حمایت» به نشانی hemayat.mcls.gov.ir است و افرادی که امکان دسترسی به اینترنت ندارند، میتوانند با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند. این سامانه پاسخگویی از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب فعال است و امکان ثبت و پیگیری اعتراضات را به صورت تلفنی فراهم میکند.
وی بر لزوم خودداری افراد از مراجعه حضوری به ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد و گفت: اگر افراد امکان استفاده از روشهای اینترنتی یا تلفنی را ندارند، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Wednesday, 23 April , 2025