پذیرش ۵۴۵ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرفته شدن ۵۴۵ نفر دانشجوی جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد پذیرفته‌شدگان را دختران تشکیل می‌دهند و این دانشجویان در مقاطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای (پزشکی و دندانپزشکی) مشغول به تحصیل می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پذیرش ۵۴۵ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم
شناسه : 88840 | انتشار : 30 مهر 1403 - 20:16   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمود پرهام گفت: سال جدید تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی قم از روز شنبه پنجم آبان ماه آغاز می‌شود که کار ثبت‌نام از دانشجویان از هفته پیش آغاز و مراحل ثبت‌نام در حال انجام است.

وی گفت: امسال ۵۴۵ نفر دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم پذیرفته شدند که بیش از ۵۰ درصد پذیرفته‌شدگان را دختران تشکیل می‌دهند و قرار است در مقاطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای (پزشکی و دندانپزشکی) به تحصیل بپردازند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: از این تعداد پذیرفته‌شدگان، ۳۸۸ نفر ورودی مهر ماه و ۱۵۷ نفر نیز ورودی بهمن ماه هستند و ۳۰۶ نفر از پذیرفته‌شدگان در مقطع کارشناسی و ۲۳۹ نفر نیز در مقطع پزشکی و دندانپزشکی تحصیل خواهند کرد.

پرهام عنوان داشت: در حال حاضر ۴۰ رشته در دانشگاه علوم پزشکی قم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و تحصیلات تکمیلی وجود دارد که شامل پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشت محیط، فوریت های پزشکی، علوم آزمایشگاهی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، داخلی، اطفال، بیهوشی، طب اورژانس، مغز و اعصاب، فوق تخصص گوارش، اخلاق پزشکی، مهندسی بافت و…. می‌شود.

وی در خصوص راه‌اندازی رشته های جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: درخواست برای ایجاد ۲۵ رشته جدید نیز در مقاطع، ارشد، PHD، تخصص و فوق تخصص را دادیم که برخی از این رشته‌ها شامل تخصص اورولوژی، ارتوپدی، رادیولوژی، جراحی مغز و اعصاب، فوق تخصص ریه، کلیه کودکان، مراقبت های ویژه و…. می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۵ هزار و ۷۹۶ دانشجو از ابتدا تاکنون از دانشگاه علوم پزشکی قم فارغ التحصیل شدند، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۶۸ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی قم مشغول به تحصیل هستند که هزار و ۲۴۳ نفر آنها پسر و هزار و ۵۲۵ نفر آنها را دختران تشکیل می‌دهند که در هفت دانشکده تحصیل می‌کنند.

پرهام گفت: ۱۱۵ دانشجو اتباع نیز از کشورهای هند، بحرین، تاجیکستان، افغانستان، عراق و… در دانشگاه علوم پزشکی قم تحصیل می کنند که ۱۷ نفر از آنها در سال تحصیلی ۱۴۰۳ پذیرش شده اند.

نوشته های مشابه
خانه مطبوعات قم شهادت بانوی فعال رسانه‌ای و همسرش را تسلیت گفت
آمادگی صداوسیمای قم برای بازتاب اخبار رسانه‌های استان در شبکه نور
رازهای نهفته در دو سال سکوت مولانا
راه پیشرفت جوامع بشری از نگاه «حافظ»
سادات چینی و استرالیایی از نسل امامزاده موسی مبرقع(ع) هستند
ویژه‌برنامه‌های ایام رحلت امامزاده موسی مبرقع در قم اعلام شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.