تجلیل از سینماگر منتخب قم در جشن ملی مهر سینمای ایران

علی ثقفی کارگردان فیلم سینمایی «پرویزخان» به عنوان سینماگر منتخب استان قم در سومین جشن ملی مهر سینمای ایران تجلیل شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تجلیل از سینماگر منتخب قم در جشن ملی مهر سینمای ایران
شناسه : 88749 | انتشار : 22 مهر 1403 - 19:21   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین اختتامیه سومین جشن ملی مهر سینمای ایران با حضور رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی و جمعی از مدیران سینمایی و سینماگران با اجرای فرزاد حسنی در موزه سینمای ایران برگزار و از برگزیدگان در بخش‌های مختلف تقدیر شد.

علی نصیریان، جلال‌الدین معیریان، علی دهکردی، جمال شورجه، پوران درخشنده، محمود پاک‌نیت، مهوش صبرکن، علیرضا زرین‌دست، هوشنگ توکلی، جهانگیر الماسی و علیرضا خمسه از جمله هنرمندان و سینماگران حاضر در این مراسم بودند.

قادر آشنا دبیر سومین جشن ملی مهر سینمای ایران در این مراسم با بیان اینکه در مجموع از ۶۰۲ نفر هنرمند در سراسر کشور تجلیل کردیم، گفت: مهر سینمای ایران با ۲۱ استان شروع و امسال در ۳۱ استان برگزار شد. امسال از ۱۰۵ کارگردان و ۵۷ بازیگر و ۴۲ تهیه‌کننده و ۳۲ پژوهشگر و افرادی در دیگر حوزه‌ها در سراسر کشور قدردانی کردیم.

در بخش تقدیر از هنرمندان برگزیده استان‌ها از علی ثقفی فیلمساز قمی و کارگردان فیلم سینمایی «پرویزخان» با حضور محمد مهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هوشنگ توکلی، جهانگیر الماسی، علیرضا خمسه و پوران درخشنده تجلیل شد.

تجلیل از سینماگر منتخب قم در جشن ملی مهر سینمای ایران

تجلیل از سینماگر منتخب قم در جشن ملی مهر سینمای ایران

ثقفی در جشن مهر سینمای ایران در استان قم که در پنجم مهرماه در پردیس سینمایی بازار شهر برگزار شد، به عنوان برگزیده بخش فیملنامه و کارگردانی فیلم بلند تجلیل و به عنوان سینماگر منتخب استان برای حضور در جشن ملی مهر سینمای ایران معرفی شد.

او سال گذشته در اولین فیلم بلند خود زندگی پرویز دهداری معلم بزرگ اخلاق فوتبال ایران را با نام «پرویزخان» و با بازی سعید پورصمیمی به تصویر کشید.

ثقفی که فیلمش در ۹ بخش و خودش در سه بخش بهترین «فیملنامه»، «کارگردانی» و «کارگردانی اول» نامزد دریافت سیمرغ شده بود، در نهایت فیلمش دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول و بهترین تدوین را شکار کرد و خودش نیز دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را به خانه برد.

نوشته های مشابه
۳۷ هزار تن انار در قم برداشت می‌شود
خداحافظی «مظفری» از دادگستری قم/ «موسوی» قاضی‌القضات استان شد
شناسایی ۲۹۰۰ نابینا در قم
قطعه چهارم بزرگراه قم نیزار به بهره‌برداری رسید
برپایی سوگواره کریمه اهل‌بیت(س) در ۳۰ بقعه شاخص قم
پویش مردمی «ملیکه ایران» برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.