۳۷ هزار تن انار در قم برداشت می‌شود

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با تلاش کشاورزان قمی در پاییز سال‌جاری ۳۷ هزار تُن انار از باغات استان برداشت می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۳۷ هزار تن انار در قم برداشت می‌شود
شناسه : 88746 | انتشار : 22 مهر 1403 - 18:41   پرینت
به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، علی محمد ملاتقی، بیان کرد: براساس اطلاعات درج شده در سامانه‌های آماری، در حال حاضر سطح باغات انار استان قم ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار است که عملکرد برداشت محصول از هر هکتار آن به طور میانگین ۱۷ تن است.
وی در خصوص مناطق مستعد در قم برای کاشت انار، گفت: مناطق دشتی استان که دارای منابع آبی کافی و با کیفیت هستند، بهترین مکان برای تولید انار به شمار می‌آیند و اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کشاورزان استان به تولید این محصول پرتقاضا اشتغال دارند.
وی ادامه داد: ارقام غالب انار که در باغات قم تولید می‌شود شامل قجاق و ملس است و طی سال‌های اخیر حوزه مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم با همکاری کشاورزان استان تلاش کرده‌است تا استفاده از ارقام مقاوم را برای تولید انار در باغات گسترش دهد.
ملاتقی همچنین با اشاره به عمده مشکلات تولید انار گفت: تولید این محصول با مشکلاتی همچون آفتاب‌سوختگی، کرم گلوگاه، مگس مدیترانه‌، سفید شدگی دانه و ترکیدگی مواجه‌است، برای نمونه در سال‌جاری به علت تنش‌های شدید دمایی و خشکی هوا در تابستان، درصد سفید شدگی دانه افزایش یافته‌است اما کشاورزان استان تمام تلاش خود را برای مقابله با این مشکلات و تولید محصول هرچه بهتر و با کیفیت بالاتر به کار گرفته‌اند.
نوشته های مشابه
تجلیل از سینماگر منتخب قم در جشن ملی مهر سینمای ایران
خداحافظی «مظفری» از دادگستری قم/ «موسوی» قاضی‌القضات استان شد
شناسایی ۲۹۰۰ نابینا در قم
قطعه چهارم بزرگراه قم نیزار به بهره‌برداری رسید
برپایی سوگواره کریمه اهل‌بیت(س) در ۳۰ بقعه شاخص قم
پویش مردمی «ملیکه ایران» برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.