برپایی سوگواره کریمه اهل‌بیت(س) در ۳۰ بقعه شاخص قم

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم از برپایی سوگواره کریمه اهل‌بیت(س) در ۳۰ بقعه شاخص استان قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برپایی سوگواره کریمه اهل‌بیت(س) در ۳۰ بقعه شاخص قم
شناسه : 88734 | انتشار : 22 مهر 1403 - 17:39   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها)، خواهر امام رضا (علیه‌السلام)، از بانوان بزرگوار خاندان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است که به دلیل فضائل علمی و معنوی جایگاه والایی در اسلام دارد. ایشان به دلیل تقوا، پاکدامنی و دانش گسترده خود، لقب «معصومه» را دریافت کردند.

او افزود: حضرت معصومه علاوه بر ایمان و عرفان بالا، به عنوان الگویی برای زنان مسلمان در شجاعت، صبر و استقامت شناخته می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم گفت: یکی از ویژگی‌های بارز ایشان، پیروی بی‌ چون ‌و چرا از ولایت و امام زمان خویش بود. پس از سفر امام رضا (ع) به خراسان، ایشان با نیتی خالصانه به قصد دیدار با برادر و حمایت از ولایت، راهی ایران شدند.

او ادامه داد: مقبره مطهر حضرت معصومه در قم، امروز مرکز توجه شیعیان و علاقه‌مندان اهل‌بیت از سراسر جهان است، و شهر قم به برکت حضور ایشان به عنوان پایگاه علمی و مذهبی بزرگ جهان تشیع شناخته می‌شود همچنین بقاع متبرکه امامزادگان شاخصی هم در قم واقع است که ملجأ و پناهگاه شیعیان و حتی غیر شیعیان در طول تاریخ بوده‌اند.

جباری عنوان کرد: با توجه به فرا رسیدن سالروز وفات حضرت معصومه(س)، مراسم باشکوهی در بقاع شاخص استان قم تدارک دیده شده که از آن جمله می‌توان به ویژه برنامه‌هایی در حرم مطهر امامزادگان موسی مبرقع(ع)، شاه سید علی(ع)، ابواحمد(ع)، سید معصوم(س)، جعفر شهید(ع)، زینب و هاشم(ع) و … اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این مراسم شامل سخنرانی اساتید حوزوی، مداحی و روضه‌خوانی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی است گفت: همچنین با همکاری آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) یادواره ۱۹۵ شهید گرانقدر گردان حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) در مجتمع امام خمینی(ره) و در جوار گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر برگزار خواهد شد.

او گفت: در مجموع ۳۰ بقعه متبرکه استان مجری اصلی برگزاری سوگواره کریمه اهل‌بیت(س) هستند البته در همه بقاع با توجه به ظرفیت‌های موجود، برنامه‌هایی به همین مناسبت در شب و روز وفات تدارک دیده شده است.

نوشته های مشابه
تجلیل از سینماگر منتخب قم در جشن ملی مهر سینمای ایران
۳۷ هزار تن انار در قم برداشت می‌شود
خداحافظی «مظفری» از دادگستری قم/ «موسوی» قاضی‌القضات استان شد
شناسایی ۲۹۰۰ نابینا در قم
قطعه چهارم بزرگراه قم نیزار به بهره‌برداری رسید
پویش مردمی «ملیکه ایران» برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.