نشست آموزشی مؤسسات خیریه فعال قم برگزار شد

نشست توجیهی آموزشی مؤسسات خیریه فعال استان قم در قالب نخستین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نشست آموزشی مؤسسات خیریه فعال قم برگزار شد
شناسه : 88620 | انتشار : 16 مهر 1403 - 22:19   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، نشست توجیهی آموزشی مؤسسات خیریه فعال استان قم در قالب نخستین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد.

محسن سعادت رئیس اداره ساماندهی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست، اظهار کرد: فعالیت‌های خیریه سبقه‌ای دیرینه در طی تاریخ بشریت دارد و این امر در عصر معاصر در قالب یک تشکیلات دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ میلیون سازمان و تشکیلات خیریه و کمک به هم نوع در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند و این نشان دهنده توجه به کمک و دستگیری انسان‌ها از همدیگر است.

وی ابراز کرد: هند ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مؤسسه کمک به هم نوع و خیریه را با توجه به شرایط حساس خودش اختصاص داده است و آمریکا نیز آمار مشابهی نزدیک به ۱ میلیون و ۵۰ هزار تشکیلات در این خصوص دارد.

سعادت ادامه داد: کنکاش‌های آمارها حاکی از این هستند که مراکز خیریه گردش مالی و اقتصادی بسیار خوبی دارند و رقم به ۲۸۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

رئیس اداره ساماندهی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: نگاه به مشارکت در امور خیریه یک امر مستحبی است در حالی که در بسیاری از کشورها، یک وظیفه محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در دین اسلام نیز کمک به هم نوع و مظلومان و مستضعفان یک اصل محسوب می‌شود که وظیفه همگانی است.

سعادت خاطرنشان کرد: ساختار ایران به لحاظ مراکز خیریه به نسبت دیگر کشورها ضعیف است و کارآمدی ناکافی و کمک مالی از این حیث مشکلات است.

رئیس اداره ساماندهی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: پل اعتماد میان مردم و مراکز خیریه نباید به یک شخص منوط و محدود شود.

خاطرنشان می‌شود تجلیل و قدردانی از تشکل‌های برتر فعال در سه محور خدماتی و حماتی، عمران و آبادانی و توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری، محور اصلی این جشنواره است.

حوزه‌های فعالیت این سه محور شامل توانمندسازی محرومان، زنان سرپرست خانواده، کودکان کار، توان یابان و بیماران، ساخت مدرسه، مسکن، راه و جاده، بیمارستان و آب رسانی و همچنین آموزش، پژوهش و توانمندسازی تشکل های خیریه است.

نوشته های مشابه
داوری ۲۵ اثر نمایشی در جشنواره دختران تمدن‌ساز استان قم
نشان ملی نیکوکاری به مراکز خیریه فعال اعطا می‌شود
صادرات محصولات دامی قم به کشورهای عربی
بازدید خبرنگاران از کشتارگاه طیور بهاران +تصاویر
بست شرقی حرم مطهر محور سوغات و صنایع دستی شود
جواد افشار عزادار پدر شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.