راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

فیلم کوتاه «بشقاب پرنده» به تهیه‌کنندگی سید حمیدرضا منتظری و سعید نجاتی و انیمیشن «دره سفید» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید سروش (گایینی) از استان قم به سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان راه یافت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راهیابی دو فیلم از قم به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
شناسه : 88539 | انتشار : 10 مهر 1403 - 19:04   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ۴۹ فیلم کوتاه در سه بخش فیلم‌های داستانی، پویانمایی و بخش ویژه کودکان غزه پذیرفته شده‌اند.

فیلم‌کوتاه داستانی «بشقاب پرنده» به کارگردانی «زهرا یزدان‌پناه» و تهیه‌کنندگی «سعید نجاتی» و «سیدحمیدرضا منتظری» که محصول انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد سینمایی روایت فتح است، به بخش مسابقه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودکان و نوجوانان اصفهان راه یافت.

«بشقاب پرنده» پیش‌تر توانست در نوزدهمین جشنواره «ره‌آورد سرزمین نور» جایزه بهترین فیلم را از آن خود کند و در این جشنواره با ۱۷ فیلم کوتاه داستانی رقابت خواهد کرد.

در این فیلم کوتاه داستانی، فاطمه نعمتی، احمد دهقان رحیمی، آرزو جعفری، صالح اگیباوی، محمد حسین اگیباوی، ارسلان ایرانمنش، حدیث سعدونی، کوثر محسنی و مسعود ایوبی، ایفای نقش دارند.

در خلاصه داستان «بشقاب پرنده» آمده است: «میرآب پسر خیال‌پرداز ده ساله که در تصوراتش با موجودات فضایی ارتباط دارد، در پی بازی با بچه ها در مزرعه گندم شیئی پیدا می‌کند که فکر می‌کند بشقاب پرنده است و برای بردن او به فضا، آمده است…» 

«بشقاب پرنده» بهترین فیلم کوتاه جشنواره «ره‌آورد سرزمین نور» شد

فیلم دیگری که از استان قم در سی‌وششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بخش مسابقه حضور دارد، انیمیشن کوتاه «دره سفید» به کارگردانی «سعید سروش» و تهیه‌کنندگی مشترک سعید سروش و صداوسیمای مرکز قم است که با ۱۳ فیلم انیمیشن رقابت خواهد کرد.

خاطرنشان می‌شود سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهرماه به دبیری مجید زین‌العابدین در استان اصفهان برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه
گویش قمی ثبت ملی می‌شود
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.