۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم از بهره‌برداری ۴۶ پروژه گردشگری در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در قم خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز ۶۰ پروژه گردشگری در حال احداث است که ۲۲ پروژه آن به ساخت هتل‌ها و مراکز اقامتی اختصاص دارد و با افتتاح آنها، ۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود
شناسه : 88509 | انتشار : 08 مهر 1403 - 17:47   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علیرضا ارجمندی شامگاه شنبه ۷ مهر در نشست خبری در سالن دهکده گردشگری «مجلل» شهرستان کهک، با تسلیت شهادت مظلومانه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، اظهار کرد: امروز در یکی از مجتمع‌های خوب قم در حوزه گردشگری گردهم آمدیم و ما امیدواریم شاهد راه‌اندازی بیشتر چنین مراکزی باشیم و به زودی نیز دو مجتمع گردشگری افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: استان قم استانی زائرپذیر و دارای گردشگر مذهبی است و بدون هر گونه تبلیغی شاهد تردد میلیونی زائران و گردشگران هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم بر ضرورت توجه بیش از پیش اصحاب رسانه به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تأکید کرد و گفت: رسانه‌های استان با تکیه بر اصل جریان‌سازی می‌‌توانند مشکلات و گره‌ها را به خوبی تبیین کرده و جامعه را از مشکلات این عرصه آگاه کنند.

ارجمندی با اشاره به اهمیت گردشگری عنوان کرد: گردشگری صنعتی است که دستگاه‌های مختلفی باید در آن ایفای نقش کنند، اگر کسی فکر می‌کند که صرفاً وزارت گردشگری و میراث فرهنگی می‌تواند مسائل گردشگری را حل کند در اشتباه است. حوزه گردشگری خیلی پیچیده‌تر از آن است که خیلی‌ها تصور می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم مطرح کرد: اگر می‌بینیم گردشگری در یک کشور موفق است باید بگوییم که دستگاه‌های مختلف پشت یکدیگر ایستاده‌اند تا صنعت گردشگری رونق خود را داشته باشد، در سال گذشته در ارتباط با ۳۲ کشور لغو روادید داشتیم که موجب هجوم گردشگران به کشور شد و تحول خوب گردشگری صورت گرفت که می‌توان گفت بخش عمده‌ای از این ورود گردشگر را در استان قم شاهد بودیم و این مسئله در دولت شهید رئیسی با حمایت وزارت امور خارجه صورت پذیرفت.

ارجمندی ادامه داد: امکان ورود بسیاری از گردشگران هندی، بحرینی و عربستانی به کشور ما با لغو روادید فراهم شده در حالی که پیش‌تر باید برای اخذ ویزا، مبلغ زیادی را صرف می‌کردند اما با همکاری وزارت خارجه این مشکل حل شده است.

۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود

وی همچنین به نقش بانک‌ها در توسعه تأسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات کم‌بهره، سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را توجیه‌پذیر می‌کند و سرمایه‌های قابل توجه جذب این صنعت می‌شوند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها در رونق گردشگری نقش دارند، گفت: شهرداری‌ها در بسیاری از کشورها متولی گردشگری هستند چرا که امکانات و سرمایه دارند و شهر را مدیریت می‌کنند و می‌توانند امور را تسهیل کنند.

ارجمندی ادامه داد: در استان قم هم اگر اهمیت گردشگری تبیین شود و هر قدر همراهی بیشتری صورت گیرد، زمینه برای پذیرش گردشگر ایجاد می‌شود.

وی گفت: ۱۴۹ مجوز موافقت اصولی در حوزه گردشگری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ صادر شده که برای ۲۳ فقره از محل تسهیلات رونق تولید پرداخت شده و مجموعه آن به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است؛ در این سال‌ها دو منطقه نمونه استان قم نیز مورد حمایت قرار گرفته‌اند و باید گفت شاهد رشد خوبی در این مناطق بوده‌ایم.

ارجمندی در پایان با بیان اینکه ۴۶ پروژه گردشگری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در قم به بهره‌برداری رسیده و سه پروژه نیز به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: در حال حاضر نیز ۶۰ پروژه گردشگری در حال ساخت است که ۲۲ پروژه آن به ساخت هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اختصاص دارد و با افتتاح آنها، ۴ هزار تخت به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود.

نوشته های مشابه
نگاهی به سوابق هنری و سینمایی علی ثقفی/ از همکاری با «نود» تا کارگردانی «پرویزخان»
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
جشن «ملیکه ایران» در قم برگزار می‌شود
شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.