در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم از تشکیل جلسه با مدیران شهرداری برای پیگیری مطالبات آتش‌نشانان قمی خبر داد و گفت: مقرر شد به‌زودی لایحه‌ای از سوی شهرداری برای تقویت حقوق آتش‌نشانان به شورا ارسال شود و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد حقوق این عزیزان ترمیم و تقویت شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شورای شهر پیگیر مطالبات آتش‌نشانان است/ حقوق آتش‌نشانان قم تقویت می‌شود
شناسه : 88408 | انتشار : 04 مهر 1403 - 12:29   پرینت

حجت‌الاسلام مرتضی استقامت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، از تشکیل جلسه‌ای با موضوع پیگیری مطالبات آتش‌نشانان قمی در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه که با حضور معاونان سرمایه‌انسانی و خدمات شهری شهرداری قم، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری و پنج تن از اعضای شورای شهر برگزار شد، مطالبات آتش‌نشانان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عمده درخواست آتش‌نشانان درباره میزان دریافت حقوق و ارتقای خدمات است، گفت: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری در این جلسه درباره کیفیت خدمات به آتش‌نشانان صحبت کرد و قرار شد با افزایش تجهیزات و امکانات ورزشی و تقویت شادابی و نشاط در آتش‌نشانان و مناسب‌سازی و بهسازی فضای محیط کاری، تلاش بیشتری در این زمینه شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم افزود: در خصوص حقوق کارکنان سازمان آتش‌نشانی نیز مقرر شد لایحه‌ای از سوی شهرداری برای تقویت حقوق این عزیزان به شورا ارائه شود و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد نسبت‌به اختصاص زمان ساعت‌کار و شیفت‌ها و پرداخت حقوق این عزیزان مساعدت صورت گیرد و حقوق این عزیزان ترمیم و تقویت شود.

استقامت با بیان اینکه آتش‌نشانان ما دلسوز و جان بر کف هستند و در صف اول خطرات و حوادث و آتش‌سوزی‌ها قرار دارند، گفت: اعضای شورای شهر نماینده مردم هستند نه منافع شهرداری و ما خود را موظف می‌دانیم نسبت‌به پیگیری مطالبات این عزیزان تلاش کنیم.

وی در خصوص اینکه چرا در جلسه مذکور نماینده‌ای از آتش‌نشانان حضور نداشت، گفت: آتش‌نشانان با مسئولان شهرداری جلسه داشتند و مطالبات خود را مطرح کرده بودند، در عین حال شورای شهر آمادگی دارد به صورت مستقل نیز پذیرای آتش‌نشانان باشد و دغدغه‌های این عزیزان را به طور از مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و مسئولان شهرداری پیگیری کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم در خصوص انتقاداتی که کارکنان سازمان آتش‌نشانی نسبت‌به پایین بودن حقوق خود نسبت‌به آتش‌نشانان دیگر شهرها دارند، عنوان کرد: متأسفانه سطح حقوق کارکنان شهرداری قم پایین‌تر از دیگر شهرهاست و این موضوع فقط منحصر به عزیزان آتش‌نشان نیست، این دغدغه در سازمان آرامستان‌ها نیز مطرح است و بعضاً یک کارمند ساده شهرداری در شهرهای دیگر به اندازه یک مدیر میانی در شهرداری قم دریافتی دارد.

استقامت اضافه کرد: قرار شد در بودجه سال آینده شهرداری قم نسبت‌به حقوق کارکنان معاونت خدمات شهری و مشاغل خاصی نظیر کارکنان سازمان آتش‌نشانی و آرامستان‌ها مساعدت بیشتری صورت گیرد و حقوق این عزیزان تقویت شود.

وی در خصوص اینکه آتش‌نشانی نیازمند تجهیزات جدیدی نظیر نردبان‌های بلند مرتبه است، گفت: ما هم این موضوع را مطرح کردیم اما مدیران شهرداری می‌گویند هزینه خرید یک نردبان بلند مرتبه که سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان بوده، امسال به ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است و بودجه لازم برای این موضوع پیش‌بینی نشده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: شورای شهر آمادگی دارد جلسه مستقلی نیز با آتش‌نشانان برگزار کند و پیگیر مطالبات این عزیزان باشد و امیدواریم هفتم مهرماه که روز آتش‌نشان است، با تلخ‌کامی برای این عزیزان همراه نشود.

نوشته های مشابه
مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) برگزار شد +تصاویر
برگزیدگان سومین جشن مهر سینمای ایران در قم معرفی شدند
پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو افتتاح شد
جشن «ملیکه ایران» در قم برگزار می‌شود
دوره‌های پاییزه انجمن هنرهای تجسمی قم برگزار می‌شود
برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در قم تجلیل شدند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.