جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم

معاون اجتماعی سپاه استان قم با بیان اینکه نمایشگاه «یاد یاران» از ۳۱ شهریورماه تا ۷ مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس برپا می‌شود، گفت: این نمایشگاه صبح و عصر برای بهره‌مندی دانش‌آموزان به فعالیت می‌پردازد و شب‌ها نیز پذیرای بازدید عموم مردم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات برپایی نمایشگاه «یاد یاران» در قم
شناسه : 88265 | انتشار : 30 شهریور 1403 - 20:03   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایکنای قم، مهدی علی‌بابایی ضمن بیان جزئیات برپایی نمایشگاه یاد یاران در قم، اظهار کرد: امسال نمایشگاه دفاع مقدس با شعار «محراب تا معراج» برگزار می‌شود و در نمایشگاه تلفیقی از جنگ دیروز و امروز را داریم و نیز به روایت‌گری آنها می‌پردازیم.

وی ادامه داد: از جمله بخش‌های این نمایشگاه می‌توان به معراج شهدا، ایستگاه افتخار و اقتدار لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در زمان جنگ و دفاع از حرم، موضوعاتی راجع به افتخار آفرینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، غرفه‌های کتاب انقلاب و دفاع مقدس، روحانیت در جنگ و ایستگاه نشاط و سرگرمی اشاره کرد.

بابایی گفت: یکی از مباحثی که در این نمایشگاه به آن خواهیم پرداخت؛ گروه «سرود پرواز» است که درباره گروهی از افرادی است که در چهارراه بازار قم، مورد اصابت موشک قرار گرفتند و آسمانی شدند.

وی ادامه داد: هر شب مراسم‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود که برنامه این مراسم‌ها به مرور اعلام می‌شود. بخشی از نمایشگاه در حوزه جهاد تبیین است که به بازخوانی و بیان فعالیت‌های مساجد، محلات و پایگاه‌های برگزیده سطح شهر می‌پردازد.

معاون اجتماعی سپاه استان قم گفت: «دختران سرزمین من»، نام غرفه دیگری است که به بررسی نقش زنان در ۴ دهه انقلاب اسلامی می‌پردازد. دشمن‌شناسی و روایت آسیب‌ها که به دو پرونده واقعی طلاق و ازدواج می‌پردازد، از دیگر ایستگاه‌های این نمایشگاه به‌شمار می‌رود.

وی افزود: از دیگر بخش‌های قابل توجه این نمایشگاه، آشنایی با فرق و ادیان مختلف و همچنین عرفان‌های نو ظهور است. ایستگاه «باغ شهادت» که به تفسیر زندگی شخصیتی افراد از منظر سیاسی، اعتقادی، معنوی و فرهنگی شهدا از صدر اسلام تا کنون می‌پردازد.

بابایی گفت: این نمایشگاه دستاوردهای بسیج سازندگی سپاه در استان قم را به نمایش می‌گذارد. اقتصاد مقاومتی، محصولات خانگی و محلی از دیگر مباحث پرداخته شده در این نمایشگاه می‌باشد.

مسئول اجرایی نمایشگاه یاد یاران تصریح کرد: در پایان نمایشگاه هم نمایش «رزمایش مردان آسمانی» اجرا می‌شود که انقلاب را در دوره‌های متعدد از انقلاب اسلامی تا بعد از آن روایت می‌کند.

وی در پایان با دعوت عموم افراد به بازدید این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه صبح و عصر برای بهره‌مندی دانش‌آموزان به فعالیت می‌پردازد و شب‌ها نیز در خدمت عموم مردم جهت بازدید است. تاریخ آغاز به‌کار نمایشگاه ۳۱ شهریورماه تا ۷ مهرماه است.

نوشته های مشابه
واحدهای مسکونی سایت ۵۶۰ هکتاری قم در سال آینده تکمیل می‌شود
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.