ضرورت توسعه مراکز تفریحی و فرهنگی ویژه بانوان در قم/ بانوان خبرنگار در حوزه زنان دغدغه‌مند باشند

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم خواستار مطالبه‌گری بانوان خبرنگار نسبت به دغدغه‌های زنان جامعه شد و گفت: امروز پیگیری ساخت و احداث بوستان جامعی برای بانوان قمی هستیم تا تمام امکانات تفریحی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی را در بالاترین سطح به بانوان ارائه دهیم و در این راستا نیازمند مطالبه‌گری و همراهی بانوان خبرنگار هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت توسعه مراکز تفریحی و فرهنگی ویژه بانوان در قم/ بانوان خبرنگار در حوزه زنان دغدغه‌مند باشند
شناسه : 87958 | انتشار : 09 شهریور 1403 - 20:04   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نرجس نیازمند در نشست صمیمانه با بانوان خبرنگار با اشاره به جایگاه خبرنگاران در حرکت جامعه به سمت تعالی و رفع مشکلات، اظهار داشت: هر جامعه برای رسیدن به تعالی و رشد نیاز دارد ناظرانی آگاه و دلسوز داشته باشد تا با مطالبه‌گری به‌موقع اجازه خارج‌شدن قطار تعالی را به جامعه ندهد و این ناظران بینا کسانی جز خبرنگاران نیستند.

وی، خبرنگاران را معتمدان مردم و جامعه دانست و افزود: مردم نسبت به گفته و قلم خبرنگاران اعتماد دارند و باید برای حفظ این سرمایه اجتماعی کوشید و مطالبه‌گر خواست و نیازهای مردم بود تا جامعه پویایی و نشاط خود را از دست نداده و مردم برای مشارکت در توسعه کشور سهیم شوند.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم به جایگاه زنان در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که جایگاه نظارت و مطالبه‌گری به زنان سپرده می‌شود مردم به‌واسطه صداقت و مدیریت ذاتی زنان به گزارش این قشر از خبرنگاران توجه بیشتری کرده و بانوان خبرنگار می‌توانند تأثیری چند برابری در افزایش اعتماد عمومی جامعه داشته باشند.

وی، خواستار مطالبه‌گری بانوان خبرنگار نسبت به دغدغه‌های زنان جامعه شد و بیان کرد: زنان نیمی از جمعیت فعال یک جامعه را تشکیل می‌دهند، جمعیتی که به‌واسطه نقش مهم مادری و مدیریت خانواده تأثیری چندین برابری از مردان در رشد و پیشرفت کشور دارند و ما نمی‌توانیم نسبت به دغدغه و حل مشکلات این بخش فعال و تأثیرگذار جامعه بی‌تفاوت باشیم.

نیازمند تأکید کرد: ازاین‌رو بنده در بدو تشکیل شورای ششم اهتمام ویژه در تشکیل کمیته بانوان و سپس کمیسیون زنان و خانواده داشته و تا امروز به مرحله تصویب و موافقت شهرداری قم در ایجاد چارت معاونت زنان در شهرداری قم رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: تلاش شورا بدون تشکیل ساختار اجرایی در شهرداری برای تأمین نیازهای بانوان نتیجه مطلوبی نخواهد داد و این مهم کمیسیون زنان را مصمم می‌کند تا آخرین روز شورای ششم برای تشکیل این ساختار قانونی برای ارائه خدمات مطلوب و به فعلیت رساندن حقوق شهروندی زنان تلاش کند.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم به اقدامات کمیسیون زنان و خانواده برای ارائه خدمات مطلوب به بانوان قمی اشاره کرد و گفت: ما اگر بخواهیم فرهنگ اسلامی ایرانی خود را حفظ کنیم باید به زنان نگاه ویژه داشته باشیم و خدماتی ویژه و مطلوب به بانوان جامعه ارائه دهیم.

وی، احداث بوستان‌های بانوان در همه مناطق و راه‌اندازی ورزش همگانی را به‌عنوان بخشی از دغدغه‌ها کمیسیون زنان و خانواده مطرح و تصریح کرد: سلامت خانواده با سلامت بانوان جامعه ارتباط مستقیم داشته و تلاش می‌کنیم برای افزایش سلامت و نشاط اجتماعی زنان امکاناتی متناسب با فرهنگ خود ایجاد کرده و زنان را از خدمات تفریحی، ورزشی و گردشگری شهر محروم نکنیم.

نیازمند ادامه داد: امروز پیگیری ساخت و احداث بوستان جامعی برای بانوان قمی در شهر هستیم تا در این بوستان جامع تمام امکانات تفریحی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی را در بالاترین سطح آن به بانوان ارائه دهیم اما برای سرعت بخشی به این فرایند نیازمند مطالبه شما بانوان خبرنگار نیز هستیم.

وی تأکید کرد: ارائه خدمات تفریحی و فرهنگی قطعاً در کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان تأثیر گذاشته و در نتیجه جامعه را به سمت سلامت هدایت می‌کند.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: بسیار تلاش کردیم تا بتوانیم نگاه‌های مردسالارانه را در مجموع مدیریت شهری کاهش دهیم تا با تأکید بر فرهنگ اسلامی ایرانی سطح خدمات‌رسانی به بانوان به‌صورت ویژه ارتقاء پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درمان دردهای جامعه مانند اعتیاد، طلاق، غلبه فرهنگ غرب در فرهنگ عمومی جامعه تنها با شعار و بایدونباید رقم نمی‌خورد و رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند آگاهی، تلاش دغدغه مند و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند است.

نیازمند اظهار داشت: به‌طور مثال چطور می‌توانیم اعتیاد را درمان کنیم درحالی‌که هنوز مرکز ترک اعتیاد اختیاری با استانداردهای مطلوب برای زنان در قم نداشته و برای مهارت‌آموزی این بانوان بعد از ترک اعتیاد فکری نشده و زنان نمی‌توانند پروسه درمان اعتیاد را در شرایطی مطلوب و با خیالی راحت از آینده و تأمین نیازهای اقتصادی خود سپری کنند.

وی، سپس به برنامه‌های کمیسیون زنان در خصوص اشتغال‌زایی بانوان نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد بستر مناسب برای اشتغالی زایی، توسعه مشاغل خانگی برنامه‌ای است که در کمیسیون زنان در شورای ششم به‌صورت جدی و هدفمند دنبال شده و به مرحله تشکیل بازارچه‌های دائمی ویژه مشاغل خانگی رسیده‌ایم.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: طی صدهای ساعت جلسه و پیگیری امروز این گزارش کوتاه ارائه می‌شود و باید بدانیم راه طولانی در پیش داشته و چنانچه شما بانوان خبرنگار به‌صورت تخصصی به میدان نیاید، کار به کندی و با وقفه پیش خواهد رفت.

نوشته های مشابه
برپایی نمایشگاه نقاشی در نگارخانه فرهنگ
بازیگران «قلب رقه» به قم می‌آیند
بازدید مدیرکل ارشاد قم از مراکز سینمایی
جزئیات مراسم تشییع پدر جواد رضویان در قم
فریاد در «سکوت»
مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم معرفی شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.