راه‌اندازی ۱۵ نیروگاه خورشیدی در فضای سبز شهر قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه تاکنون ۱۵ واحد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت‌های ۵، ۱۰ و ۲۰ کیلووات نصب و راه‌اندازی شده و در مدار قرار گرفته است، گفت: این نیروگاه‌ها به طور سالیانه حدود ۳۰۰ مگاوات برق تولید و به شبکه برق کشور تزریق می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی ۱۵ نیروگاه خورشیدی در فضای سبز شهر قم
شناسه : 87921 | انتشار : 06 شهریور 1403 - 17:15   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در گفت‌وگویی اظهار کرد: از سال ۹۷، این سازمان به منظور ترویج و فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، اقدام به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در اماکن عمومی کرده است.

وی افزود: این پروژه شامل نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در بوستان‌های اصلی، ساختمان‌های متعلق به سازمان و همچنین محوطه روبرو شهرداری مرکز می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵ واحد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت‌های ۵، ۱۰ و ۲۰ کیلووات نصب و راه‌اندازی شده و در مدار قرار گرفته است.

جوادیان اضافه کرد: این نیروگاه‌ها به طور سالیانه حدود ۳۰۰ مگاوات برق تولید و به شبکه برق کشور تزریق می‌کنند.

وی تصریح کرد: در راستای مدیریت مصرف نیروی برق و ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، این سازمان در سالیان اخیر نسبت به خرید و نصب بیش از ۶۵ عدد آبگرم کن خورشیدی برای تأمین آب گرم سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌های بزرگ و کمپینگ‌ها اقدام کرده که این هم یکی از اقدامات شاخص این سازمان است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم عنوان کرد: این اقدامات نه تنها به کاهش مصرف برق کمک می‌کند بلکه به عنوان یک الگوی فرهنگی در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر به حساب می‌آید و هدف دیگر سازمان تشویق شهروندان به استفاده از منابع انرژی پایدار است.

نوشته های مشابه
برپایی نمایشگاه نقاشی در نگارخانه فرهنگ
بازیگران «قلب رقه» به قم می‌آیند
بازدید مدیرکل ارشاد قم از مراکز سینمایی
جزئیات مراسم تشییع پدر جواد رضویان در قم
فریاد در «سکوت»
مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم معرفی شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.