مونوریل دوای درد ترافیک قم نیست
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدرضا انگشتباف اظهار کرد: اینکه مونوریل یک سامانه حملونقل ریلی هست یا خیر، باید گفت بله چنین چیزی است، بسیاری از کشورها از آن استفاده میکنند، اینکه مترو بهتر است یا مونوریل باید گفت بیان این حرف از اساس نادرست است، هریک مزایا و معایبی دارد و بر اساس مطالعات و کارشناسی دقیق باید گفت که در شرایط کنونی کدامیک بیشتر به صلاح شهر قم است.
وی با اشاره به اینکه پروژه مونوریل قم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: حدود ۴ هزار میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و این موارد تصمیمگیری را کمی دشوار میکند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه سازمان قطار شهری در تصمیمگیری برای اجرای پروژهها برحسب تصمیمهای بالادستی رفتار میکند، خاطرنشان کرد: سازمان قطار شهری بر اساس مصوبه شورای ترافیک در سال ۱۴۰۲ مشاوری استخدام کرد تا شبکه حملونقل ریلی قم را امکانسنجی مجدد کند.
انگشتباف ادامه داد: اینکه مونوریل همزمان نیاز است یا خیر و اینکه تمام شبکه با حملونقل همگانی تطبیق دارد بر اساس خروجی کار مطالعاتی و امکانسنجی مشاور در اختیار سازمان قطار شهری قرار میگیرد؛ این نتایج مشخص میکند خط دو مترو یا مونوریل کدامیک باید اجرایی شود یا اگر ممکن است هر دو انجام گیرد.
وی گفت: اگر مونوریل در فاز نخست از پارکسوار شمالی تا میدان مطهری و مصلی اجرا شود، حدود ۵,۰۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد اما به دلیل اینکه در رودخانه قرار دارد و ایستگاهها بهخوبی جانمایی نشده است، مسافری ندارد و دردی از ترافیک قم دوا نمیشود.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Friday, 22 November , 2024