طرح تعمیر تقاطع‌های غیرهمسطح در قم اجرا می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از اجرای طرح تعمیر و نگهداری پل‌ها و تونل‌های سطح شهر قم خبر داد و گفت: این سازه‌ها از جمله پل فرهنگیان، تقاطع رزمندگان اسلام، تقاطع مقداد، تقاطع ۹ دی، میثم تمار، آیت‌الله کاشانی، دستغیب، تقاطع شهدای سلامت، تقاطع ولی‌عصر(عج)، تقاطع سلام، پل‌های معصومیه، حجتیه، مصطفی خمینی در بخش شمالی و پل علیخانی است که در مدت زمان ۱۲ ماه باید مسائل تعمیرات و نگهداری آن‌ها انجام شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح تعمیر تقاطع‌های غیرهمسطح در قم اجرا می‌شود
شناسه : 87704 | انتشار : 27 مرداد 1403 - 19:58   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده اظهار کرد: در خصوص تعمیرات و نگهداری ابنیه فنی پل‌ها و تونل‌ها باید گفت که شهرداری قم یک وظیفه ذاتی برای احداث تقاطع‌های غیرهمسطح تحت طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک بر دوش دارد که اجرا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به اینکه در شهر قم بخش عمده‌ای از این زیرگذرها و روگذرها احداث‌شده است، افزود: باید با توجه به عمر مفید این پل‌ها که سازه‌هایی با طول عمر بالای ۵۰ سال دارند، دقت ویژه‌ای برای نگهداری و کنترل این ابنیه لحاظ شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: این نظارت در خصوص تعویض درزهای انبساط، تعویض نئوپلن ها، تعویض و تعمیر لوله‌ها و دریچه‌های زه‌کش، ملات های ترمیمی، رنگ آمیزی هند ریل‌ها و تعمیرشان، تعویض قرنیزها و بهسازی پیاده روها و از این دست مسائل در دستور کار است.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از طراحی و مطالعه این طرح انجام شده است، اضافه کرد: مناقصه این پروژه انجام شده و قراردادش با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای مدت زمان ۱۲ ماه و برای ۱۷ پل در سطح شهر منعقد شده است.

وی با تأکید بر اینکه تعمیر و نگهداری پل‌ها با توجه به اولویت‌بندی در آینده و بنا به اخذ مجوزهای ترافیکی انجام می‌شود، تصریح کرد: این سازه‌ها از جمله پل فرهنگیان، تقاطع غیرهمسطح رزمندگان اسلام، تقاطع مقداد، تقاطع ۹ دی، میثم تمار، آیت‌الله کاشانی، دستغیب، تقاطع شهدای سلامت، تقاطع ولیعصر (عج)، تقاطع سلام، پل‌های معصومیه، حجتیه، مصطفی خمینی در بخش شمالی و پل علیخانی است که در مدت زمان ۱۲ ماه باید مسائل تعمیرات و نگهداری آن‌ها انجام شود.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
برگزاری ششمین مرحله اردوی «فکر و ذکر» در قم
یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.