برگزاری دو مانور «مواد خطرناک» و «اسکان اضطراری» در قم

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از برگزاری چندین مانور یا رزمایش مهم در سال جاری ازجمله رزمایش مواجهه با مواد خطرناک و مانور اسکان اضطراری خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری دو مانور «مواد خطرناک» و «اسکان اضطراری» در قم
شناسه : 87343 | انتشار : 19 مرداد 1403 - 21:47   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی برزویی اظهار کرد: در سال جاری چهار مانور دور میزی و مباحثه‌ای و یک دوره مانور عملیاتی توسط مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم برگزار و چند مانور بزرگ نیز برای ادامه سال پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: ازجمله این موارد رزمایش مهم و حساس مواد خطرناک و دیگری مانور اسکان اضطراری است که مباحث تخلیه و اسکان و موارد اردوگاهی در وبگاه‌های غدیر و فدک انجام می‌شود، امید است با همکاری همه دستگاه‌ها یک‌بار بحث اسکان اضطراری در شهر قم انجام گیرد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه در شهرک صنعتی محمودآباد روزانه ۲۰ تن گاز کلر تولید و صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: این گاز از کمربندی شهر قم با کامیون‌های معمولی منتقل می‌شود.

برزویی ادامه داد: چنانچه تنها یک تصادف ساده در کمربندی برای این کامیون‌ها روی دهد برای کنترل تبعات آن باید بخشی از شهر را تخلیه کرد و این کار نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

وی اضافه کرد: بحث مواد خطرناک برای همه مناطق کشور خطرناک است و برای قم که محل عبور بسیاری از این موارد است مهم‌تر است و باید مدیریت و پیگیری دائم در این زمینه اتفاق بیفتد و این موضوع مانند بمب ساعتی برای شهر است.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: حمل این مواد دستورالعمل خاص خودش را دارد و کسی که این مواد را حمل می‌کند باید بداند چه چیزی از کجا و با مجوز چه نهادی در حال حمل کردن است، مسیر و مقصد این مواد نیز باید مشخص باشد.

برزویی گفت: این کامیون‌ها باید کد بین‌المللی یا برگه مشخصات ایمنی ماده مورد حمل داشته باشد که قریب به اتفاقشان ندارند و همین موجب می‌شود چنانچه آتش‌نشانی در اتفاقی مربوط به این خودروها حاضر شود نداند چه ماده‌ای در حال حمل است و همین مسئله نیاز به پیگیری و بررسی بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: در این مانورها تلاش می‌کنیم تا تمام ابعاد موضوع را تحلیل و برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

نوشته های مشابه
تبیین عناصر اساسی مشارکت در نظام مردم‌سالاری دینی
«روز قم» ثبت ملی شد
ضرورت رسیدگی به وضعیت سایت‌های نخاله‌های ساختمانی شهرداری قم
محور قدیم سلفچگان ساوه بهسازی می‌شود
جزئیات برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در قم اعلام شد
برگزاری جشن تکلیف برای هزار دانش‌آموز روستایی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.